۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۲
کد خبر: ۵۷۷۸۷۶
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان:

امام حسین عزتمندانه و قدرتمندانه در مقابل آلودگی‌ها ظاهر شدند

کارشناس دینی گفت: خدا عاشق انسان قوی است و بخشی از علت عشق ما به امام حسین(ع) این است که ایشان عزتمندانه و قدرتمندانه در مقابل آلودگی‌ها ظاهر شدند.
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان کارشناس دینی در مراسمی که امروز در حسینیه آیت الله حق شناس برگزار شد، گفت: یکی از ضعف‌های فرهنگی جامعه دینی ما این است که معمولا برترین شاخص دینداری و معنویت را برخورداری از قدرت روحی نمی‌دانیم‌.

وی افزود: ما از دینداری و معنویت، بیشتر انتظار نرمی و انعطاف داریم تا قدرت و صلابت روحی. قوت روحی به معنای خشن بودن نیست بلکه کسی که قوت روحی بالایی دارد بسیار مهربان خواهد بود.

کارشناس دینی ابراز داشت: انسان قدرتمند توان مبارزه با شیطان رجیم و نفس اماره را دارد پس همواره از خداوند قدرت روحی طلب کنیم که برآیند تمام خوبی‌هاست و ضعف، برآیند تمام بدی‌هاست.

وی اظهار داشت: اولین شاخص ایمان و معنویت، قدرت و قوت روح انسان است. ابلیس برای فریب حضرت آدم(ع) او را متوجه یک ضعف در خود کرد. اگر در برابر آلودگی‌ها و ضعف‌ها، قوی برخورد کنیم، دچار مشکلات نمی‌شویم. خدا عاشق انسان قوی است و بخشی از علت عشق ما به امام حسین(ع) این است که ایشان عزتمندانه و قدرتمندانه در مقابل آلودگی‌ها ظاهر شد.

کارشناس دینی ابراز داشت: قدرت در وجود انسان غوغا می‌کند تا جایی که از کودکی به آن توجه دارد. قوی شدن و قدرت از اولین درخواست‌های کودکان است. برای بالابردن قدرت روحی باید ذهن را کنترل کرد و آن را به هر طرفی رها نکرد.

وی در ادامه بیان داشت: به فرمایش امام خمینی(ره) اول شرط در مقام تهذیب نفس و رسیدن به مقامات بالاتر، حفظ پرنده خیال است. استمرار تمرکز بر یک نقطه، جلوگیری از پرواز خیال و از یک شاخه به شاخه دیگر نپریدن مسأله بسیار مهمی در تهذیب نفس است.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان بیان داشت: عدم تمرکز بر یک نقطه سبب بدبختی انسان می‌شود. اصل کنترل خیال را باید یک ارزش تلقی کنیم. با تمرین و ممارست به شیوه بزرگان و اولیای الهی می‌توان به کنترل ذهن و تهذیب نفس دست یافت./۹۶۹/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات