۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۵۸۰۸۹۵
معاون وزیر آموزش و پرورش خبر داد؛

ثبت نام ۴۰ درصد از دانش آموزان متوسطه در شاخه های کاردانش و فنی و حرفه ای

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: مقام معظم رهبری بارها بر مهارت‌آموزی دانش‌آ‌موزان تاکید کردند از این رو بیش از ۴۰ درصد دانش‌آموزان متوسطه اول در کشور در شاخه‌های کاردانش و فنی و حرفه‌ای ثبت نام داشتند.
معاون وزیر آموزش و پرورش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، عبدالرسول عمادی، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: در حال حاضر یک میلیون و 700 هزار معلم شاغل و بازنشسته در کشور وجود دارد.

وی با بیان اینکه 14 میلیون دانش‌آموز نیز در سطح کشور مشغول به تحصیل هستند، گفت: آموزش و پرورش یکی از مجموعه‌های بزرگ در کشور است و معلمان و دانش‌آموزان نیز سرمایه‌های انسانی ارزشمندی هستند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش افزود: مقام معظم رهبری بارها بر مهارت‌آموزی دانش‌آ‌موزان تاکید کردند از این رو بیش از 40 درصد دانش‌آموزان متوسطه اول در کشور در شاخه‌های کاردانش و فنی و حرفه‌ای ثبت نام داشتند.

عمادی تصریح کرد: همچنین در این راستا یک دوره آموزش مهارتی با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای در کشور برای پایه متوسطه اول انجام می‌شود.

علی اصغر موسوی‌کیا، سرپرست سابق آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز در این دیدار بیان کرد: کمبود نیروی انسانی در مجموعه آموزش و پرورش استان یکی از مشکلات است که امیدواریم وزارت آموزش و پرورش توجه ویژه‌ای به خراسان جنوبی داشته باشد.

موسوی‌کیا گفت: در سال جاری تعداد 700 نفر در آموزش و پرورش استان بازنشسته شدند اما این در حالی است که ورودی‌ها به آموزش و پرورش یک سوم این میزان بوده است./9314/پ203/ب1

ارسال نظرات