۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۸
کد خبر: ۵۸۲۳۶۹
سفیر تام الاختیار فدراسیون روسیه در ایران:

همکاری روسیه با ایران در صورت اعمال تحریم‌ها افزایش خواهد یافت

سفیر تام الاختیار فدراسیون روسیه در ایران گفت: در زمینه اقتصادی اگر تحریم‌ها اعمال شود روسیه همکاری‌اش را با ایران تقویت خواهد کرد چرا که این دو کشور در یک سنگر قرار دارند.
عکس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، لوون چاگاریان سفیر تام الاختیار فدراسیون روسیه در ایران، امروز در همایش «همکاری‌های علمی و فرهنگی ایران و روسیه، ظرفیت‌ها و چشم انداز» که در دانشگاه مذاهب اسلامی برگزار شد، گفت: فدراسیون روسیه توجه ویژه‌ای به آموزش زبان‌های خارجی از جمله زبان شیرین فارسی دارد.

وی افزود: امروزه زبان فارسی در بسیاری از دانشگاه‌های روسیه تدریس می‌شود و تمام کارمندان روسیه مقیم در ایران همه به زبان فارسی تسلط کامل دارند و این امر در پیشبرد فعالیت‌ها و برقراری ارتباط با ایرانیان بسیار حائز اهمیت است.

چاگاریان درباره روابط دو جانبه روسیه و ایران، ابراز کرد: در چندسال اخیر رییس جمهور روسیه و رهبر معظم انقلاب سه مرتبه یکدیگر را ملاقات کردند و این دیدار بسیار جالب و موثر بود و هر دوی این بزرگان بر توسعه و گسترش روابط این دو کشور تاکید کردند و خواستار همکاری دو جانبه در عرصه های مختلف سیاسی، نظامی، اقتصادی و تحصیلی شدند.

سفیر تام الاختیار فدراسیون روسیه در ایران ادامه داد: هم اکنون در بعد اقتصادی روسیه در زمینه احداث نیروگاه اتمی در بوشهر همکاری می‌کند و در احداث نیروگاه حرارتی در استان هرمزگان و همچنین در احداث خط راه آهن گرمسار همکاری خوبی دارد. در عرصه نظامی نیز همکاری داریم و خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: در زمینه اقتصادی اگر تحریم‌ها اعمال شود ما همکاری خودمان را تقویت خواهیم کرد چرا که این دو کشور در یک سنگر قرار دارند.

چاگاریان درباره برگزاری همایش مشترک ایران و روسیه در کیش، ابراز کرد: کمتر از دو ماه دیگر در جزیره کیش همایش روسای دانشگاه ایران و روسیه برگزار می‌شود تا برای تحصیل دانشجویان تدابیری اندیشیده شود./813/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات