۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۱
کد خبر: ۵۸۳۳۰۳
آیت‌الله رشاد در گفت‌وگو با رسا:

ابهت حماسه اربعین سبب شکست و نابودی داعش شد

رییس شورای سیاست‌گذاری حوزه علمیه استان تهران شکست تفکر تکفیری را پیام بزرگ پیاده روی اربعین دانست و گفت: ابهت پیاده روی اربعین باعث شکست و نابودی داعش شد.
رشاد

آیت‌الله علی‌اکبر رشاد رییس شورای سیاست‌گذاری حوزه علمیه استان تهران و تولیت حوزه علمیه امام رضا(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اهمیت پیاده روی اربعین، گفت: شکست تفکر تکفیری پیام بزرگ پیاده روی اربعین است.

وی افزود: ابهت پیاده روی اربعین باعث شکست و نابودی داعش شد، دشمنان با مشاهده جمعیت میلیونی بی نظیر تاریخی متوجه شدند شیعیان در دفاع از حریم آل الله تا پای جان ایستاده‌اند.

رییس شورای سیاست‌گذاری حوزه علمیه استان تهران با بیان اینکه اربعین بیانگر زنده بودن و حیات داشتن مکتب عصمت و طهارت است، ابراز کرد: امروز ما می‌بینیم زائران اربعین اعم از پیر و جوان، زن و مرد، کودک و نوجوان 80 کیلومتر راه می‌پیمایند تا به پا بوسی سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) برسند و همین حرکت بود که بر ذهنیت و روحیه دشمنان اهل بیت(ع) تاثیر گذاشت و موجب شکست آنان در منطقه شد.

تولیت حوزه علمیه امام رضا(ع) در پایان خاطرنشان کرد: پیاده روی اربعین سنتی است که طی قرون علمای جهان اسلام به آن اهتمام ویژه داشتند و ما در سیره علما بسیار داریم که شب‌های جمعه از نجف راه می‌افتادند و به سوی کربلا حرکت می‌کردند./813/پ۲۰۳/ق

ارسال نظرات