۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۵۸۴۹۲۳
حجت الاسلام عباس زاده:

وقف سنت حسنه ای ماندگار است

معاون فرهنگی اوقاف لرستان وقف را سنتی ماندگار خواند و گفت: ترویج این فرهنگ در رفع مشکلات جامعه نقش آفرین بوده و آثار و برکات وقف ماندنی است.
وقف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت‌الاسلام محمدجواد عباس‌زاده، معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه لرستان، ظهر امروز در نشست تخصصی وقف با نخبگان اندیشه ‌ورز و مدیران اجرایی استان به مناسبت هفته وقف گفت: وقف سنت حسنه ای است که تا ابد ماندگار است.

وی تفاوت وقف با دیگر انفاقات را در دائمی بودن و همیشگی بودن وقف عنوان کرد و افزود: تبیین و ترویج فرهنگ وقف موجب رفع مشکلات جامعه شده و آثار و برکات فراوانی در پی دارد.

حجت الاسلام عباس زاده خاطرنشان کرد: در راستای تبیین و ترویج فرهنگ وقف از ظرفیت تبلیغی مبلغان مستقر در امام زادگان و دیگر مناطق تبلیغی استفاده می شود.

معاون فرهنگی اوقاف لرستان با اشاره به برگزاری برنامه های اوقاف به میزبانی بقاع متبرکه عنوان کرد: در طول سال برنامه هایی با محوریت یاس نبوی و آرامش بهاری و دیگر برنامه ها در ایام محرم، صفر و ماه مبارک رمضان برگزار می شود.

وی ادامه داد: همواره از ظرفیت مبلغان بومی و غیر بومی در امام زادگان استان در طول سال استفاده می شود و افزون بر مبلغان مستقر در امام زادگان، در ایام مناسبتی نیز از ظرفیت مبلغان غیربومی نیز بهره مند می شویم.

حجت الاسلام خاکباز با قدردانی از همکاری برخی دستگاه های استان در تسریع بخشیدن به برنامه های اوقاف و ترویج فرهنگ وقف خاطرنشان کرد: شرکت توزیع نیروی برق لرستان در برق رسانی به برخی امام زادگان استان با اوقاف همکاری داشتند.

وی یادآور شد: شرکت توزیع برق لرستان در راستای برق رسانی چند کیلومتری به امامزاده احمد پاعلم پلدختر همکاری لازم را داشته است.

معاون فرهنگی اوقاف لرستان بیان کرد: با همکاری آموزش و پرورش استان نیز طرح های مختلفی از سوی اوقاف ازجمله مسابقات قرآن و برنامه احلی من العسل در استان برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه پرونده‌های مربوط به وقف توسط دادگستری به صورت ویژه مورد بررسی قرار می‌گیرد، گفت: زحمات این دستگاه ها نیازمند قدردانی است و خدمت بزرگی در حوزه وقف است.

حجت الاسلام عباس زاده در پایان خاطرنشان کرد: امسال از سوی اوقاف لرستان ۱۰۰ نفر زائر اولی با هزینه اوقاف وامور خیریه استان و رایگان به کربلا مشرف شدند./9451//۲۰۳/خ

ارسال نظرات