۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۸
کد خبر: ۵۸۶۳۱۸
معاون دبیرکل حزب الله لبنان:

انقلاب اسلامی منادی وحدت پایدار در جوامع اسلامی است

شیخ نعیم قاسم بابیان اینکه تاریخ احزاب در جوامع اسلامی با دو رویکرد تکفیری و همگرایی همراه بوده است، گفت: رویکرد همگرایانه که در مسیر حرکت امام راحل استوار است منادی وحدت پایدار در جوامع اسلامی است.
نعیم قاسم

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان، امروز در نشست اجلاسیه نقش احزاب و فعلان سیاسی در کاهش اختلافات مذهبی و حمایت از آرمان فلسطین که در هتل آزادی برگزار شد، گفت: احزاب نقش مهمی در اصلاح روند جوامع اسلامی دارند.

وی افزود: احزاب در جوامع اسلامی بر اساس ایمان شکل می‌گیرند ازاین‌رو درزمینهه ایجاد وحدت نمی‌توانند یکدیگر را نادیده گرفته و بدون هماهنگی عمل کنند.

شیخ نعیم قاسم بابیان اینکه تاریخ احزاب در جوامع اسلامی با دو رویکرد تکفیری و همگرایی همراه بوده است، ابراز کرد: رویکرد همگرایانه که در مسیر حرکت امام راحل استوار است منادی وحدت پایدار در جوامع اسلامی است.

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان ادامه داد: مهم‌ترین شعار حزب‌الله مقاومت در برابر رژیم غاصب اسرائیل است و با همین عقیده همه گروه‌ها اعم از شیعه و سنی و حتی سایر ادیان مانند مسیحیت گروه‌هایی با عنوان مقاومت تشکیل دادند.

وی مهم‌ترین هدف اجلاسیه وحدت را گردهمایی گروه‌های مختلف در جوامع اسلامی برای مقابله با استکبار و رژیم صهیونیستی دانست و خاطرنشان کرد: مسأله یمن و فلسطین زمینه گردهم آمدن احزاب اسلامی را فراهم می‌آورد./813/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات