۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۷
کد خبر: ۵۸۶۶۳۶
دبیر ستاد اقامه نماز خراسان رضوی تأکید کرد؛

تعیین شاخصه های قابل دسترسی برای زندگی

دبیر ستاد اقامه نماز خراسان رضوی فرق بین بردگی و بندگی، ارتقای علمی و اقامه نماز را از جمله شاخصه ها برای زندگی انسان مومن دانست و گفت: انسان مومن برای این که هر روز وی بهتر از روز قبل وی باشد باید براساس شاخصه هایی زندگی خود را مورد ارزیابی قرار دهد.
حجت الاسلام سبحانی نیا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مراسم اقامه نماز و تقدیر ار فعالان ترویج نماز اداره کل راه آهن خراسان رضوی با حضور حجت الاسلام سبحانی نیا، دبیر ستاد اقامه نماز خراسان رضوی در نمازخانه راه آهن مشهد، ظهر امروز برگزار شد.

حجت الاسلام سبحانی نیا در این مراسم با تأکید به این که هر روز انسان باید از روز قبلی بهتر باشد، گفت: باید برای همه کارهای خود شاخصی قابل دسترسی تعیین کنیم و براساس این شاخص ها خود را ارزشیابی کنیم که چه میزان ارتقا پیدا کرده ایم.

دبیر ستاد اقامه نماز خراسان رضوی افزود: ما برای مسائل دینی خود نیاز سنجی و شاخصه گذاری کنیم و یا یک فرد شاخص هایی را برای خانواده خود تعیین کرده و بعد از مدتی ارزشیابی کند که چه میزان مثلا از نظر اخلاقی بهتر عمل کرده است همچنین یک مدیر در محیط کار خود برای رفتارهای دینی و ارزش های اخلاقی معیاری مشخص کند و سپس ارزشیابی کند که آن ها چه میزان ارتقا پیدا کرده است.

وی فرق بین بردگی و بندگی را یکی از شاخصه ها برای زندگی افراد بیان کرد و گفت: علامه محمد تقی جعفری از عالمان دینی این شاخص را بیان کرده است و وقتی کسی این شاخص را برای خود در نظر بگیرد، خود را مورد ارزیابی قرار می دهد که مثلا آیا نماز را براساس شاخص الهی انجام داده است؟ یا عبادت وی چگونه بوده است؟

حجت الاسلام سبحانی نیا ارتقای علمی از دیدگاه شهید مطهری را از دیگر شاخص ها برای زندگی افراد بیان و اظهار کرد: اگر کسی در زندگی از نظر علمی رشد پیدا کرده است پس زندگی وی از روز قبل ارتقا یافته است.

دبیر ستاد اقامه نماز خراسان رضوی ابراز کرد: اقامه نماز از دیگر شاخصه ها برای انسان مومن است که بسنجد آیا با اقامه نماز از گناه دور شده است بنابراین انسان مومن باید براساس موقعیت های مختلف برای خود نیاز سنجی و شاخصه گذاری کند.

اجرای طرح فرهنگی راه روشن در قطار از سوی روحانیان

حجت الاسلام حسین زارعی، دبیر ستادهماهنگی تبلیغات اسلامی راه آهن خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار خرگزاری رسا در حاشیه این مراسم، گفت: این ستاد در خصوص برگزاری برنامه های فرهنگی به ویژه با توجه به مناسبت های مذهبی و خدمت رسانی به زائران در حوزه نماز فعالیت دارد.

وی افزود: در ایستگاه های راه آهن خراسان رضوی 21 نمازخانه وجود دارد که 13 تا ویژه مسافران است و 14 امام جماعت در این نمازخانه ها به اقامه نماز می پردازند که 6 نفر از این ائمه جماعات ویژه مسافرین فعالیت می کنند.

حجت الاسلام زارعی اجرای طرح فرهنگی راه روشن در قطار اشاره و ابراز کرد: طرح فرهنگی راه روشن سال گذشته برای اولین بار در کشور با حضور روحانیان در قطار مسیر مشهد به بندر عباس برگزار شد که این روحانیان به اقامه نماز جماعت در مسیر، برگزاری مسابقات فرهنگی و پرسش و پاسخ سؤال های مسافران پرداختند و این برنامه همچنان ادامه دارد.

کارشناس فرهنگی راه آهن خراسان رضوی افزود: برپایی نمایشگاه در مناسبت های مختلف مذهبی از جمله عید نوروز و دهه کرامت در ایستگاه های راه آهن از دیگر برنامه های فرهنگی است که ویژه مسافران برگزار می شود.

گفتنی است، در این مراسم از فعالان نماز اداره کل راه آهن خراسان رضوی تجلیل شد./۸۶۴/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات