۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۵۸۷۳۷۲
نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی:

مردم در شرایط سخت معیشتی هستند/ مسوؤلان به دور از سیاسی بازی خدمت کنند

امام جمعه تبریز گفت: انتظار داریم خدمت رسانی به مردم به دور از بازی‌های سیاسی و با رویکرد فراجناحی صورت گیرد، مردم در شرایط سخت معیشتی به سر می‌برند که باید مورد توجه متولیان امر باشد.
سیدمحمدعلی آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، امام جمعه تبریز امروز در مراسم معارفه استاندار جدید آذربایجان شرقی که با ‌حضور معاون امنیتی وزیر کشور در تالار پتروشیمی تبریز برگزار شد، اظهار داشت: مردمی‌بودن و مردمی ماندن مسؤولان نظام اصلی مهم و غیرقابل انکار برای موفقیت است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با تأکید بر این‌که مردم از مسؤولان خواستار محبت و تفقد هستند، خاطرنشان کرد: انتظار داریم مقوله خدمت رسانی به مردم به دور از بازی‌های سیاسی و با رویکرد فراجناحی صورت گیرد، مردم در شرایط سخت معیشتی به سر می‌برند که باید مورد توجه متولیان امر باشد.

وی با تأکید بر این‌که قیمت ارز پایین آمد ولی کالاها همچنان گران هستند، افزود: قشر ضعیف و کارگری جامعه با مشکلات عدیده اقتصادی مواجه است؛ از استاندار جدید آذربایجان‌شرقی انتظار می رود در حل مشکلات اقتصادی کارخانجات و بنگاه هایی که مشکل نقدینگی دارند، همت داشته باشد.

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که امکانات استان باید به نفع صنعت استان بسیج شوند، خاطرنشان کرد: حمایت از تولید کالای ایرانی و فرهنگ مصرف از کالاهای تولید داخل مسأله دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد، اکنون که تحریم‌های دشمن افزایش یافته است؛ باید از اهالی صنعت حمایت شود.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با اشاره به این‌که مالیات ارزش افزوده بنگاه های اقتصادی را تحت فشار قرار داده است، افزود: امسال در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران قرار داریم، باید به بهترین شکل ممکن دستاوردهای چهل ساله انقلاب به مردم یادآوری شود که این امر وظیفه مدیران تمام دستگاه های اجرایی استان است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود میدان دادن به جوانان کشور و استفاده از تجربه های پیشکسوتان و بازنشستگان را مورد تأکید قرار داد و گفت: با توجه به هجمه فرهنگی دشمنان نظام؛ حمایت از کارهای فرهنگی باید در اولویت کار استاندار جدید باشد، از سوی دیگر انتظار تعامل حداکثری با رسانه ها داریم.

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که مسؤولان باید خود را پاسخگوی رسانه‌ها بدانند، تصریح کرد: حمایت از رسانه، خبرنگاران و خبرگزاری های مختلف یک اصل است، با شکایت از یک خبرنگار مشکلات حل نمی شود، باید فضا را طوری آماده کنیم که زمینه شکایت فراهم نشود.

وی در پایان حمایت از نیازمندان، توجه به دانشگاه ها و اهالی علم و فرهنگ، حل مشکلات بازاریان و اصناف، تقویت ورزش استان و ورزش تبریز و ورزش همگانی و ترویج اخلاق ورزشی، کمک به ازدواج جوانان، توجه به پیشکسوتان، حمایت از نیروهای نظامی و امنیتی، مبارزه با فساد و مواد مخدر و همچنین توجه ویژه به آموزش و پرورش را خواستار شد.

گفتنی است، در پایان این مراسم در حکمی از سوی وزیر کشور، محمدرضا پورمحمدی به عنوان چهاردهمین استاندار استان آذربایجان‌شرقی معرفی شد و از خدمات مجید خدابخش تقدیر بعمل آمد./935/پ601/ب1

ارسال نظرات