۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۶
کد خبر: ۵۸۹۶۱۶
آیت الله طبسی:

خواب های دشمن در خوزستان تعبیر نمی شود

آیت الله طبسی گفت:‌ مذهب و تشیع در استان خوزستان ریشه دار است و دشمن اگر خواب هایی دیده است بداند خواب هایش در استان تعبیر نمی شود.
آیت الله نجم الدین طبسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله نجم الدین طبسی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، شامگاه گذشته در مراسم رونمایی از کتاب«نگاهی گذرا به تاریخ تشیع در خوزستان» در سالن اجتماعات دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان اینکه ملت ها با فرهنگ هایشان زنده هستند، عنوان داشت: فرهنگ شیعی ما فرهنگی است که حتی دشمنان معترف به آن هستند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان اینکه مداد به دست گرفتن و نویسندگی موهبتی الهی و نیازمند سپاسگزاری است، گفت: خوزستان و اهواز دروازه تشیع است و ان شاءالله کتاب مذکور دروازه تألیف کتاب ها و مجلدات دیگری در این زمینه باشد.

آیت الله طبسی بیان داشت: اهواز با تشیع  آغاز و با تشیع پایان می یابد و خوزستان به نام محمد و آلش مزین شده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه مسؤولان و متصدیان امور فرهنگی باید یاور چنین نویسندگان خوش ذوقی برای تألیف های بیشتری باشند، ادامه داد: جا داشت که کتاب به زبان عربی نوشته و آنگاه به زبان های دیگر ترجمه شود و شبکه های اجتماعی و رسانه ها برای تبلیغ مذهب تشیع و احیای شعائر مذهب به معرفی آن بپردازند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان اینکه باید پیش از آن درباره بحث تشیع در استان مستند و فیلم تهیه می شد، عنوان داشت: امام رضا(ع) با وجود بیماری شدید در سفر به طوس تأکید بر گذر از اهواز داشتند و با این اقدام عملا تشیع را در اهواز تثبیت کردند نه اینکه تأسیس کنند.

آیت الله طبسی با بیان اینکه امروزه به برکت همان حضور بیش از 20 هزار نفر تنها از منطقه ملاشیه در ایام اربعین پیاده عازم کربلا می شوند، اظهار داشت: تشیع در خوزستان از زمان امام علی(ع) وجود داشت و به هیچ وجه تشیع در ایران ساخته صفویان نیست که مخالفان همیشه عبارت تشیع صفوی را ورد زبان دارند.

وی با اشاره به حضور در بحرین و پاسخ به مخالفان در زمینه تاریخچه تشیع گفت: اصول تشیع ریشه در عرب ها، مدینه، صحابه و دوران رسول خدا(ص) دارد چرا که ابوذر، مقداد و عمار که صحابه های حضرت ختمی مرتبت در آن دوران شیعه علی(ع) بودند همگی عرب هستند در حالی که تنها سلمان فارسی یک ایرانی بود و این گفته بسیاری از اندیشمندان سنی است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اضافه کرد: صاحبان صحاح سته از جمله بخاری، مسلم، ابن ماجه قزوینی، سجستانی و طبری همگی غیر عرب و ایرانی بودند حتی معاویه نیز اصالتا غیر عرب و رومی بود؛ با این حال چرا فقط مذهب تشیع به عنوان ساخته صفویان و غیر عرب ها معرفی می شود.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با ابراز امیدواری از اینکه مدادها و تحقیق ها در خدمت مکتب اهل بیت باشند، گفت: این کتاب گام مبارکی برای معرفی ریشه های تشیع در خوزستان و ریشه دار بودن مذهب در استان است و دشمن اگر خواب هایی دیده است بداند خواب هایش در استان تعبیر نمی شود.

وی به جوانان توصیه کرد تا ارزش خود، عقیده و سرزمین شان را دانسته و نسبت به تألیف کتاب اهتمام داشته باشند تا مشخص شود که تشیع متعلق به امروز و دیروز نیست بلکه از زمان حضرت رسول خدا(ص) وجود داشت./9456/پ602/ب1

ارسال نظرات