۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۵۹۳۰۱۶
امام جمعه بجنورد:

روحیه انقلابی و فعالیت جهادی حلال مشکلات اقتصادی کشور است

روحیه انقلابی و فعالیت جهادی حلال مشکلات اقتصادی کشور است
امام جمعه بجنورد گفت: داشتن روحیه انقلابی و فعالیت جهادی از سوی مردم و مسؤولان حلال مشکلات اقتصادی و معیشتی موجود در کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، ظهر امروز در ششمین جلسه شورای سیاست‌گذاری تحقق مطالبات مقام معظم رهبری، با اشاره به اینکه درزمینهٔ عدالت با نقطه مورد نظر اسلام فاصله داریم، افزود: باید انقلاب به‌جایی برسد که گرسنه‌ای در جامعه نباشد و رفاه در معیشت مردم موج بزند و این عین عدالت اجتماعی است که هنوز کشور ما در این زمینه کار دارد.

وی تأکید کرد: انقلاب و نظام اسلامی درزمینهٔ امنیت و عدالت کارها و خدمات چشمگیری ارائه داده است و باید برای مردم بازگو شود و نمونه قابل‌لمس عدالت اجتماعی این است که قبل از انقلاب تنها 9 شهر و یک روستا در کشور از گاز کشی بوده ولی بعد از انقلاب و در چهل سالی که از آن می‌گذرد، تعداد هزار و 83 شهر و 23 هزار روستا از نعمت گاز برخوردار هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: عدالت علمی و خدمات عمومی در انقلاب اسلامی از جایگاه خوبی برخوردار است و باید تقویت شود تا مردم به حقشان برسند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با بیان این‌که باید هم نقطه‌های قوت و هم نقطه‌های ضعف انقلاب بازگو شود، گفت: لازم است به‌طور مقایسه‌ای خدمات نظام بررسی شود و نقاط اوج و ضعف هم بیان شود تا مردم بدبین نشوند که ما مأموریم تا از انقلاب به‌صورت دربسته و کلی دفاع کنیم که این خود آسیب است.

وی در ادامه افزود: البته بسیاری از مشکلات کشور ما به خود مردم برمی‌گردد؛ چراکه در انتخاب فرد اصلح در انتخابات دقت نمی‌کنند و لازم به مردم آگاهی داده شود تا با چشم‌باز به افراد اصلح رأی بدهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: یکی از مشکلات دیگر کشور ما اشرافیتی است که بر ادارات ما حاکم شده و عدم جهادی کار کردن در دستگاه‌های دولتی و غیردولتی است.

وی در ادامه اشاره کرد: ما شاهد بودیم در همین استان و در اوج سختی‌ها که مردم با مشکلات اقتصادی دست‌وپنجه نرم می‌کردند به دستگاه نظارتی گفته شد که چرا بر بازار نظارت ندارید، مسئول آن اداره عدم پرداخت اضافه‌کار به مأمورانش را بهانه کرد و از زیر کار بیرون آمد و این برای جامعه دینی قابل‌هضم نیست و باید در مقاطع حساس با جهادی عمل کردن به مردم کشور که ولی‌نعمتان این انقلاب و نظام هستند کمک کنیم.

 امام‌جمعه بجنورد افزود: با روحیه جهادی می‌توان بسیاری از مشکلات را حل کرد و باید انقلابی کارکرد؛ چراکه رهبر ما فرمود: «من انقلابی‌ام»./9314/پ210/ب1

ارسال نظرات