۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۵۹۴۹۹۸
سردار صفاری:

شهید باقری قدرت تفکر و رهبری نظامی داشت

شهید باقری قدرت تفکر و رهبری نظامی داشت
رییس سابق دانشگاه امام حسین(ع) با اشاره به نبوغ بالای شهید سرلشگر باقری در مقابله با دشمن، گفت: قدرت تفکر و رهبری نظامی در کنار سلوک فردی از ویژگی‌های مهم این شهید بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سردار مرتضی صفاری، رییس سابق دانشگاه امام حسین(ع) امروز در اجلاسیه دانشجویی کنگره ملی شهید حسن باقری که در تالار شهید شفایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز برگزار شد، اظهار داشت: شهید حسن باقری یکی از افتخارات جنگ و الگویی ماندگار برای جوانان و فرماندهان نظامی است.

وی با اشاره به این‌که شهید باقری در مدتی بسیار کوتاه توانست قابلیت‌های فکری و تاکتیکی خود را نمایان کند، خاطرنشان کرد:  شهید باقری در آن مدت کوتاه تاثیرگذار بود و زمانی که وارد جنگ شد تحول اساسی در دفاع انجام داد؛ او اعتقاد داشت که شناسایی از دشمن باید ١٠٠ درصدی باشد یعنی حتی روحیات فرماندهان جبهه مقابل را بشناسیم.

سردار صفاری با بیان این‌که شهید باقری هیچ‌گاه بدون اطلاعات و شناخت دقیق و کامل از دشمن هیچ عملیاتی را طرح‌ریزی نمی‌کرد، افزود: نبوغ و قدرت تحلیل و تفکر بالای آن سردار رشید اسلام؛ حیرت دشمنان بعثی را به دنبال داشت، البته باید دانست که این استعداد بزرگ در سایه اعتماد به جوانان در جنگ حاصل شد.

رییس سابق دانشگاه امام حسین(ع) با اشاره به نبوغ بالای شهید سرلشگر باقری در مقابله با دشمن، گفت: قدرت تفکر و رهبری نظامی در کنار سلوک فردی از ویژگی‌های مهم این شهید بود، در شرایط سخت جنگ حسن باقری با تدبیر و تفکر عالمانه کار را جلو برد و تجاوز دشمنان نظام را به نفع ملت ایران تمام کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود حفظ و حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی و میراث ارزشمند دوران هشت سال دفاع مقدس را مورد تأکید قرار داد و گفت: امروز در شرایطی دشمن به دنبال القای باورهای غلط از انقلاب و جنگ تحمیلی است؛ که ملت به خوبی نسبت به توطئه های دشمن آگاهی دارند.

همچنین عزیز جوانپور، رییس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در سخنانی با اشاره به این‌که در سایه اعتماد به جوانان توانسته ایم به انرژی هسته‌ای و دانش‌های نو دست یابیم، اظهار داشت: تمامی موفقیت های علمی کشور در سایه تفکر انقلابی و جهادی به دست آمده است.

وی با اشاره به این‌که متأسفانه در مدیریت و صنعت کشور تفکر جهادی حاکم نیست، خاطرنشان کرد: نتوانسته‌ایم شهدا را به درستی معرفی کنیم، تفکری که شهید باقری داشت؛ توانست جنگ را اداره کند؛ شهید باقری اطلاعات و عملیات سپاه را پایه گذاری و طراحی عملیات و تاکتیک های عملیات را  انجام داد و اگر در سال ٦١ شهید نمی‌شد قطعا مسیر جنگ طور دیگری بود./935/پ203/ب1

مرتضی شفیعی
ارسال نظرات