۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۵۹۶۲۰۶
استاد دانشگاه آمریکا:

تبلیغات منفی غرب علیه جمهوری اسلامی سبب ایران هراسی شده است

تبلیغات منفی غرب علیه جمهوری اسلامی سبب ایران هراسی شده است
ویتکوویچ از مبارزان آمریکایی گفت: تبلیغات منفی از سوی غرب علیه جمهوری اسلامی ایران سبب ایران هراسی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان علی اسکات ویتکوویچ یکی از شیعیان و مبارزان آمریکایی شب گذشته در جمع دانشجویان و اساتید دانشگاه ملایر با اشاره به سرنوشت زندگی خود خاطر نشان کرد: من در کشور چک و اسلواکی به دنیا آمدم و دوران کودکی را بدون آن که با دین و خدا آشنایی داشته باشم بزرگ شدم و وقتی به سن 12 سالگی رسیدم شروع به مطالعه در خصوص ادیان کردم.

وی افزود: به دلیل همین مطالعات محاکمه و شکنجه شدم و پس از آن با کمک تعدادی از دوستانم جنبشی را ایجاد کردیم که انقلاب کمونیستی چک و اسلواکی را در هم بکوبد.

اسکات ویتکوویچ خاطرنشان کرد: بنده در حدود هشت سال زندانی و شکنجه شدم ولی در این مدت ذره ای نا امید نشدم و تصمیم گرفتم زندانیان را نیز با خود همراه کنم.

وی یادآور شد: برای من جالب بود که دلیل دشمنی آمریکا با مسلمانان را بدانم و به همین دلیل شروع به مطالعه در خصوص دین اسلام و کتاب های مربوط به اسلام کردم.

این مبارز آمریکایی با اشاره به نحوه آشنایی با مکتب های مختلف در دین اسلام تصریح کرد: در زمان بررسی ها با نام امام خمینی (ره) آشنا شدم و در آنجا بود که با تفاوت موجود در اسلام ایران و در آمریکا آشنا شدم.

وی به تشریح شرایط اسلام در آمریکا پرداخت و افزود: اسلام آمریکایی تحت نظر دولت و پلیس آمریکا است و متاسفانه مردم از این موضوع بی اطلاع هستند.

این استاد دانشگاه به شرایط خود پس از آزادی اشاره کرد و اظهار داشت: پس از آزادی از زندان گفتند که باید از خدمات ما با دیگران صحبت کنی که با این مورد موافقت نکردم بنابراین مرا به چک تبعید کردند.

وی ادامه داد: در جمهوری چک به سفارت ایران پناهنده شدم چرا که این تنها راه من برای رسیدن به ایران بود.

اسکات ویتکوویچ با بیان اینکه 99 درصد مردم آمریکا از ایران و انقلاب ایران هیچ اطلاعی ندارند یادآور شد: تبلیغات منفی از سوی غرب علیه جمهوری اسلامی سبب ایران هراسی شده است.

وی افزود: در برنامه‌ ای ایران را به گونه‌ای نشان می‌دهند که مردم برای رفت و آمد باید از الاغ استفاده کنند و در جایی دیگر به تأسیسات هسته‌ای ایران پرداخته می شود که این خود ایجاد شک در ذهن مردم خواهد کرد.

این استاد دانشگاه زندگی در آمریکا را بسیار سخت عنوان کرد و گفت: ایرانیان هرگز نباید از ایرانی بودنشان خجالت بکشند بلکه باید به اسلام و انقلابش افتخار کند./979/پ310/ب1

هادی شاملو
ارسال نظرات