۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۷
کد خبر: ۵۹۷۲۶۲
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی:

کسب مهارت باید جایگزین محفوظات غیرضروری سیستم آموزشی شود

کسب مهارت باید جایگزین محفوظات غیرضروری سیستم آموزشی شود
کارشناس مذهبی گفت: برای نجات جامعه علمی کشور از عقب ماندگی باید محفوظات غیرضروری حذف و مهارت های مفید و کاربردی جایگزین شود.

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، کارشناس مذهبی در جشن ویژه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در جمع سیزدهمین کاروان ازدواج دانشجویی همسفر تا بهشت خطاب به جامعه علمی کشور گفت:  اگر در جامعه نهضتی به راه بیفتد که جوانان، کار کردن و کسب مهارت ر ا ننگ ندانسته و به پشت میز نشینی افتخار نکنند جامعه ای رو به پیشرفت خواهیم داشت.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی افزود: در این راستا باید محفوظات غیر ضروری از سیستم آموزشی ما حذف و مهارت های کاربردی، جایگزین شود.

این کارشناس مذهبی در توصیه به مسؤولان کشوری تصریح کرد: پیشنهاد من به مسؤولان کشور و دولتمردان این است که ارتقای پست های شغلی و دادن مدال بر اساس هنر و مهارت نه براساس رتبه علمی و سطح بالای حفظیات رشته ای فرد باشد.

وی با اشاره به این که وجود تنها علم در جامعه باعث پیشرفت نمی شود، عنوان کرد: در جامعه ای که از نظر علمی در سطح بالا ولی در آن اخلاق وجود نداشته باشد مانند دولت آمریکا، آن علم به درد ملت نخواهد خورد هم چنین تا زمانی که جوهره کار در جوانان وجود نداشته و ادعاها در جامعه بالا باشد آن علم، فلج و بدون استفاده خواهد ماند.

رییس ستاد اقامه نماز درباره ضرورت تحقیق کردن درباره هر مسئله ای به ویژه شبهات دینی، عنوان کرد: درباره هر آن چه می شنوید تحقیق کنید حتی اگر مطلبی را از زبان یک روحانی شنیدید و برایتان شبهه ایجاد شد، بنا به توصیه قرآن اجازه ندهید شکیات درون شما رخنه کرده و عقیده های مذهبی شما را یک شبه دگرگون کند، در ضمن این را بدانند که شعارها و خرافات ریشه علمی، منطقی و قرآنی ندارند و نباید در دنیای واقعی به آنها استناد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در پایان به چهار نکته قرانی درباره آیین همسرداری که مردان باید به آن توجه کنند اشاره و ابراز کرد: باید همواره تلاش کنید که زندگی عالی داشته باشید، دوم این که اجازه ندهید همسرتان غصه دار شود، سوم باید همیشه همسرتان را از خود ر اضی نگه دارید و چهارمین و مهمترین نکته این که طوری زندگیتان را اداره کنید که نور چشم همسر و فرزندانتان باشید./864/د102/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات