۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۸
کد خبر: ۵۹۹۷۹۴

نگاهی به آثار مرکز فن آوری و پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله مکارم

نگاهی به آثار مرکز فن آوری و پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله مکارم
آیین رونمایی از آثار جدید مرکز فن آوری و پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله مکارم شیرازی با حضور این مرجع تقلید برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام وحید علیان نژاد مدیر پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت االله مکارم شیرازی عصر امروز دوشنبه در آیین رونمایی از آثار جدید مرکز فن آوری و پایگاه اطلاع رسانی این مرجع تقلید که در مدرسه امام امیرالمؤمنین(ع) برگزار شد، گزارشی از فعالیت های مربوطه ارائه کرد.

وی با اشاره به محصولات جدید نرم افزای و فعالیت های نوین رسانه ای در سال 97 از طراحی سایت بلیغ نیوز با قالب جدید و بخش های جذاب خبر داد و اعلام کرد که این سایت در حقیقت خبرگزاری دفتر به شمار می آید.

حجت الاسلام علیان نژاد افزود: در سایت تخصصی چند رسانه ای نیز 5 هزار کلیپ حاوی سخنان حضرت آیت الله مکارم شیرازی موجود است که به صورت تخصصی کارها را انجام می دهد.

وی با بیان این که سایت مکارم الاثار کتابخانه پایگاه به شمار می آید، ابراز داشت: مکارم الاثار در حقیقت یک کتابخانه غنی است، در این پایگاه 200 اثر از آثار حضرت آیت الله مکارم شیرازی گردآوری و در اختیار کاربران قرار گرفته است.

حجت الاسلام علیان نژاد همچنین به فعالیت سایت آیین رحمت اشاره کرد و گفت: سایت اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله مکارم شیرازی بالغ بر 14 هزار پاسخ به شبهات را دارا است، این سایت طراحی شده مختص شبهات و معارف اسلامی است.

وی اضافه کرد: در سایت جامع المسائل نیز بالغ بر 14 هزار استفتاء داشته ایم؛ این سایت در واقع برای تعامل بیشتر با مخاطبان و کاربران طراحی شده است، به همت مهندسان و همکاران ما در مرکز فن آوری سایتی نیز برای شبکه ولایت طراحی شده است.

حجت الاسلام علیان نژاد طراحی سایت کنگره خطر جریان های تکفیری را نیز از دیگر محصولات مرکز فن آوری پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله مکارم عنوان کرد.

وی از تبدیل تمام محتوای موجود در سایت به نرم افزار خبر داد و افزود: نسل دوم این نرم افزارها نه تنها اشکالات نسخه های قبل را ندارد بلکه پیشرفته تر و غنی تر است، نرم افزار پژوهش یار از دیگر محصولات ما است که به پژوهش گران و محققان بسیار کمک می کند.

حجت الاسلام علیان نژاد بیان داشت: با توجه به این که هر سال بر تعداد زائران اربعین افزوده می شود، نرم افزار هم قدم را تولید کرده ایم، در این نرم افزار مطالب مرتبط و محتوای ارزشمندی در اختیار کاربران و مخاطبان قرار گرفته است.

وی تهیه و تولید نرم افزار تفسیر نمونه به زبان عربی و طراحی نرم افزار کاربردی حج را از دیگر دستاوردهای مرکز فن آوری  دفتر حضرت آیت الله مکارم شیرازی ذکر کرد.

حجت الاسالم علیان نژاد با تشریح فعالیت های بخش چند رسانه ای، گفت: سعی کرده ایم محتوایی تولید کنیم که در فضای مجازی نیز کاربرد داشته است. بر این اساس و با استناد به مطالب و دیدگاه های حضرت آیت الله مکارم طرح های مختلفی طراحی و به مخاطبان عرضه شده است.

وی اضافه کرد: موشن گرافی احکام نیز به منظور ساده سازی احکام تهیه و تولید شده و برای عموم مردم و حتی ناشنوایان نیز قابل استفاده است.

حجت الاسلام علیان نژاد اعلام کرد: پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله مکارم شیرازی در بین سایت های مراجع تنها سایتی است که افزون بر زبان فارسی به هفت زبان دیگر دنیا پاسخگوی سؤالات شرعی هستیم.

مدیر پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفت: نزدیک به سه هزار خبر تولید و منتشر شده، حدود هفتصد یادداشت نیز درباره مطالب روز از دیدگاه های حضرت آیت الله مکارم منتشر شده است. /924/ج

حسین عجمی
ارسال نظرات