۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۶۰۰۱۳۳
دبیر ستاد عالی کانونهای فرهنگی و هنری مساجد:

لازمه انجام کار فرهنگی داشتن دانش فرهنگی و مهارت است

لازمه انجام کار فرهنگی داشتن دانش فرهنگی و مهارت است
دبیر ستاد عالی کانونهای فرهنگی و هنری مساجد گفت: امروزه لازمه انجام کار فرهنگی در اجتماع داشتن دانش فرهنگی و مهارت است.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام ‎حبیب رضا ارزانی در آیین افتتاحیه نمایشگاه خوشه‌های خلاقیت روستایی در روستای بازیاری میناب گفت: امروز شاهد آن هستیم که کارکردهای مساجد بسیار گسترده‌تر بوده به نحوی که با زندگی مردم در هم آمیخته است.

حجت‌الاسلام ارزانی بیان داشت: اگر ما بتوانیم مساجد را به همان کارکرد خود برگردانیم بسیاری از مشکلات و اختلافات امروز از بین می‌رود زیرا جایگاه و هویت آن بسیار مؤثر است.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور عنوان کرد: یکی از مباحثی که متأسفانه چندین سال است که در کشور ما مغفول مانده اوقات فراغت است، که به نوعی عاملی در جهت ترغیب جامعه در زمینه فرهنگی است.

وی بیان کرد: اگر بتوانیم در راستای تعالی اوقات فراغت در جامعه گام برداریم می‌توانیم در زمینه‌های فرهنگی نیز به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کنیم.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد افزود: اگر می‌خواهیم در اوقات فراغت به نتیجه برسیم بایستی فعالیت‌های خلاقانه را گسترش دهیم و در پایان برنامه‌ها نیز گزارش عملکرد داشته باشیم.

حجت‌الاسلام ارزانی گفت: لازمه کار فرهنگی دو چیز است، یکی دانش فرهنگی و دیگری مهارت فرهنگی و در این راستا دانش فرهنگی همان دانایی و آگاهی و اطلاعات از فضائل اخلاقی و رذائل نفسانی است و مهارت فرهنگی نیز یعنی استفاده از ابزار و قالب‌های متناسب با زمان، مکان و مخاطب است.

وی خاطرنشان کرد: ما در حوزه فعالیت‌های فرهنگی باید همیشه ذهنی خلاق، چشم‌هایی باز و دلی آگاه داشته باشیم درغیر این صورت، پروسه تبلیغ دینی و فعالیت فرهنگی ما با شکست مواجه خواهد شد

عباس قاسم پور
ارسال نظرات