۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۴
کد خبر: ۶۰۰۷۷۴
نماینده طلاب و حوزویان خراسان شمالی:

روحانیت رسالت سنگینی در تحقق مفاد بیانیه گام دوم انقلاب دارد

روحانیت رسالت سنگینی در تحقق مفاد بیانیه گام دوم انقلاب دارد
نماینده طلاب و حوزویان خراسان شمالی گفت: حوزه علمیه و روحانیت به نسبت سایر نهادها مسؤولیت سنگین‌تری در تحقق تمام و کمال بندهای بیانیه مهم گام دوم انقلاب دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محسن طهماسبی، نماینده طلاب و حوزویان خراسان شمالی، امروز در همایش «گام دوم در عصر جدید» که با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب و با حضور جوانانی از اقشار مختلف استان در مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، به تبیین رسالت طلاب در راستای عملیاتی کردن این بیانیه پرداخت.

وی افزود: ما طلاب جوان و انقلابی به مسؤولان اعلام می‌کنیم این همایش تنها مقدمه‌ای برای اجرای بیانیه گام دوم انقلاب است نه اینکه حس کنیم با این همایش‌ها تکلیف خود را نسبت به آن انجام داده‌ایم و بعد از ترک جلسه روز از نو روزی از نو.

حجت‌الاسلام طهماسبی با بیان اینکه این آغاز راه است، خاطرنشان کرد: مخصوصاً حوزه علمیه مسؤولیت سنگینی در تحقق تمام و کمال بندهای این بیانیه مهم بر عهده داشته و هرگونه کوتاهی نسبت به آن عواقب شدید دنیوی و اخروی را برای مسؤولان به همراه دارد.

وی با ارائه چند پیشنهاد در راستای عملیاتی شدن و اجرایی کردن بیانیه گام دوم انقلاب نسبت به مسؤولان به‌ویژه مدیران حوزه علمیه، اظهار کرد: انتظار می‌رود همه مسؤولان به‌ویژه مسؤولان حوزوی بیانیه گام دوم انقلاب را به‌عنوان یک سند بالادستی مد نظر داشته باشند و برنامه‌ریزی‌های آموزشی، پژوهشی و مهارت محور را بر اساس آن انجام دهند.

حجت‌الاسلام طهماسبی گفت: برنامه‌ریزی برای رسوخ و حضور مدیران جوان، انقلابی و جهادی در بدنه حاکمیت و همچنین حوزه علمیه متناسب با مطالبات رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب ازجمله مواردی است که باید مد نظر مسؤولان باشد.

وی افزود: بومی‌سازی بیانیه گام دوم انقلاب متناسب با نیازها و ظرفیت‌ها و استعدادهای خراسان شمالی و ایجاد رشته‌های تخصصی و متناسب با نیازهای روز جامعه و به‌روزرسانی و کارآمدی نظام روحانیت در قالب گام دوم از دیگر مواردی است که باید به‌طور جد پیگیری شود.

حجت‌الاسلام طهماسبی خاطرنشان کرد: افزون بر این برنامه‌ریزی برای تولید محصولات فاخر با نگاه و عینک تمدنی متناسب با خواسته‌های رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب باید در دستور کار همه مسؤولان و نهادهای مختلف باشد.

نماینده طلاب و حوزویان خراسان شمالی در خاتمه گفت: از همه افرادی که احساس تکلیف می‌کنند دعوت می‌شود برای مباحثه دقیق بندبند بیانیه گام دوم انقلاب و برداشتن قدم‌های بعدی، به گروه‌های مباحثاتی که از سوی طلاب در حوزه علمیه استان شکل گرفته بپیوندند./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات