۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۶۰۱۹۳۴
امام جمعه موقت اهواز:

پرداخت خسارت به سیل زدگان در اولویت باشد

پرداخت خسارت به سیل زدگان در اولویت باشد
امام جمعه موقت اهواز گفت: دولت، مجلس و مسؤولان محلی به وعده هایشان درباره پرداخت خسارت‌ها عمل می‌کنند و تأخیری در کار نخواهد بود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز، شامگاه گذشته در آیین آغاز بکار قرارگاه مردمی ـ جهادی امدادرسانی به سیل زدگان خوزستانی با بیان اینکه دلسوزی یکی از مهمترین ویژگی حضرت ختمی مرتبت (ص) است، اظهار داشت: با توجه به آیه «لقد جاءکم رسول من انفسکم عزیز علیه ما عنتم حریص علیکم بالمؤمنین رؤوف رحیم» هر رنج و مصیبتی که به مسلمانان می‌رسد، حضرت محمد (ص)، رنج خود می‌داند.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه سد دز از زمان ساخت در سال ۱۳۳۸ تاکنون چنین حجم آبی به خود ندیده است، خاطرنشان کرد: سد‌ها تا یک مقدار می‌توانند آب را کنترل کنند و قطعا همین سد‌ها اگر نبودند خوزستان به زیر آب می‌رفت.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده با اشاره به اینکه در خوزستان به علت مسطح بودن زمین، آب دیرتر خارج می‌شود، عنوان داشت: روستائیان عزیز به غیر از زمین کشاورزی و دام‌ها سرمایه‌ای ندارند، نه حساب پس انداز آن چنانی و نه زن هایشان طلا دارند؛ از این رو وظیفه ما رسیدگی به این عزیزان در اقصی نقاط استان است.

وی با بیان اینکه تشکیل چنین قرارگاه مردمی به معنای عدم اعتماد به دولتی‌ها نیست، تصریح کرد: قرارگاه برای پر کردن خلأ‌هایی است که سازمان‌های دولتی بنا به محدودیت‌های قانونی امکان نقش آفرینی در آن‌ها را ندارند و گرنه تلاش دولتمردان و سازمان‌های دولتی بسیار خوب و قابل تحسین است.

امام جمعه موقت اهواز تأمین نیروی انسانی متخصص، پتو، چادر، نیاز‌های مالی و علوفه احشام را بسیار ضروری دانست و گفت: لذت کاهش درد و رنج یک مؤمن را با کمک هایمان احساس کنیم و نگذاریم درد‌های سیل زده‌ها بیشتر گردد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده گفت: رئیس جمهور و رئیس مجلس اعتماد ضعیفی که در نزد مردم نسبت به آن‌ها ایجاد شده است را جبران و اجازه ندهند همچون سال ۹۵ معوقات و خسارت هایشان پرداخت نشود.

وی با بیان اینکه شبکه‌های معاند در شرایط کنونی به دنبال سوءاستفاده برای بزرگنمایی جزئیات هستند، اضافه کرد: مطمئن هستیم که این بار دولت، مجلس و مسؤولان محلی به وعده شان درباره پرداخت خسارت‌ها عمل می‌کنند و تأخیری در کار نخواهد بود و در اولویت‌ها است./۹۴۵۶/پ310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات