۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۶۰۵۱۸۳
نماینده ولی فقیه در هلال احمر:

عناوین دکتر و حجت الاسلام مبلغ را دچار غرور نکند

عناوین دکتر و حجت الاسلام مبلغ را دچار غرور نکند
حجت الاسلام والمسلمین معزی با بیان این که مبلغ باید متواضع باشد گفت: عناوینی مانند دکتر و حجت الاسلام نباید مبلغ را متکبر کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسملین معزی در مراسم اختتامیه سلسله نشست های طلیعه رمضان که امروز پنج شنبه در سالن همایش های غدیر برگزار شد، با گرامی داشت سالروز شهادت شهید مطهری گفت: شهید مطهری مرزبان دین بود و در همه عرصه ها حضور داشت تا هم دین را گسترش دهد و هم از آن دفاع کند.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با بیان این که جان مایه حوزه علمیه تبلیغ است، گفت: اگر تبلیغ از حوزه گرفته شود دیگر چیزی نخواهد ماند و تبلیغ موردی است که پیام دین را به جهانیان می رساند؛ در چهل سال انقلاب اسلامی در زمنیه تبلیغ فراوان سخن گفته شده است اما در زمان طلبگی ما حتی یک کتاب در زمینه تبلیغ یافت نمی شد.

وی ادامه داد: در کنفرانسی بیان کردم تبلیغ علم است که برای برخی پذیرش آن مشکل بود؛ در حالی که تبلیغ از روانشناسی، هنر و سایر علوم استفاده می کند و این که برخی گمان می کنند تبلیغ فقط خطابه و اقناع است گمانی اشتباه است زیرا تبلیغ برهان است.

حجت الاسلام والمسلمین معزی با تقدیر و تشکر از خدمات دفتر تبلیغات در زمینه تبلیغ گفت: در زمینه تبلیغ کتاب های فراوانی تدوین شده است که باید به این کتاب ها پرداخته شده و به تبلیغ دین نگاه علمی شود به ویژه تبلیغ دین و رسانه زیرا رسانه امروزه از ابزارهای مهم زندگی مردم به شمار می رود.

وی خاطرنشان کرد: تبلیغ دانشی است که وسیله تلاش های هنری در زمینه ابلاغ محتوی، اسلام را به مردم القاء می کند که باید از ابزارهای روز استفاده کرد؛ اگر تبلیغ نبود اسلام تعطیل شده بود زیرا اسلام دین همگانی و جهانی است و اگر پیامش را به جهانیان نرساند تعطیل می شود و نهایت هماند آیین یهودیت خواهد شد که دین خود را تبلیغ نمی کنند گرچه ابزارهای تبلیغی جهان را در اختیار دارند.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) از روزهای نخست اسلام، مبلغ به سراسر عربستان فرستاد و از زمان مهاجرت به حبشه، تبلیغ آغاز شده است؛ براساس آیه نفر، تبلیغ واجب کفایی است و به نوعی می توان گفت تبلیغ جهاد است و بر روحانیت واجب است که پیام اسلام را به دیگران برساند.

وی با بیان این که اسلام دین سازنده بشر است و آخرت انسان را تأمین می کند، گفت: اگر دین اسلام تبلیغ نشود انسان نجات پیدا نخواهد کرد و برای این که بشریت نجات پیدا کند باید دین اسلام را تبلیغ کرد.

حجت الاسلام والمسلمین معزی تبیین کرد: اگر می خواهید دین را تبلیغ کنید باید اسلام را بیاموزید؛ به عبارت دیگر اگر دو عنصر فهم دین و رساندن دیدن با یکدیگر جمع شوند می توان اسلام را گسترش داد؛ البته اخلاق نیز نیاز دارد و مبلغ باید متواضع باشد و نباید عناوینی مانند دکتر و حجت الاسلام او را متکبر کند بلکه با تواضع می توان حکمت را گسترش داد.

وی ادامه داد: همچنین مبلغ باید صبور و بردبار باشد اگر بردبار و سنگ صبور دیگران شد یقینا به هدفش خواهد رسید؛ صبوری روش انبیاء و ائمه معصومین(ع) است؛ اگر مبلغ صبور نباشد نمی تواند به مسیر خود ادامه دهد و مشکلات، مبلغ را از پا در خواهد آورد.

نماینده ولی فقیه در هلال احمر با بیان این که مبلغ باید در زمینه رفع نیازهای مردم نیز تلاش کند، گفت: طلبه نمی تواند در فکر نیازهای مردم نباشد؛ طلاب در پلدختر زحمات زیادی کشیدند؛ طلاب با لباس گلی و چکمه در میان مردم حاضر می شوند تا مردم بدانند که طلاب فقط سخنرانی نمی کنند بلکه عمل نیز می کنند./1324/ج

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 11
 
مصطفی رستمی
ارسال نظرات