۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۷
کد خبر: ۶۰۸۳۰۵
آیت الله صدیقی:

خدمت بدون منت به مردم، جوانمردی است

خدمت بدون منت به مردم، جوانمردی است
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه خدمت بدون منت به مردم، جوانمردی است، گفت: منت گذاری ارزش خدمت را از بین می برد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران، امروز در مسجد جامع امام خمینی(ره) بازار به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: یکی از مسائلی که خداوند عزیز در قرآن کریم و در روایات مربیان آسمانی نسبت به آن هشدار داده مساله راضی بودن از اعمال، استکثار طاعت و استخفاف معصیت است.

وی با یادآوری دعای هشتم صحیفه نوریه سجادیه ادامه داد: امام سجاد(ع) در این دعا از مسائل مطرح شده به خداوند پناه می برند؛ صحیفه سجادیه تجلی باطن امامت، دعا و نیایش، اخلاق، تعلیم معارف حقه و اتصال انسان با خداوند است.

آیت الله صدیقی بیان داشت: دعای هشتم صحیفه سجادیه انسان را به مهلک‌های اخلاقی توجه می دهد چیزهایی که اگر نسبت به آن غفلت کنیم نابودی ما قطعی خواهد بود؛ یکی از مهلک‌های اخلاقی عجب است.

امام جمعه موقت تهران درباره استکثار طاعت و راضی شدن از اعمال، ادامه داد: از عوارض عجب آن است که انسان با انجام عمل صالح تصور می کند دیگر او گناهی ندارد و به بالاترین رتبه انسانی دست یافته و از عبادت خود راضی می شود.

وی درخصوص استخفاف معصیت، اظهار داشت: انسان اگر با انجام گناه به خود بگوید این که من انجام دادم چیزی نبود دیگران از این بیشتر را انجام می دهند دچار استخفاف معصیت شده و این صفت انسان را نابود می کند.

آیت الله صدیقی خدمت بدون منت را جوانمردی و مروت دانست و گفت: کسانی که با منت گذاری به دیگران خدمت می کنند در اصل به خنثی سازی و باطل کردن خدمت خودشان اقدام می کنند؛ منت گذاری ارزش انسان و خدمت او را تنزل می دهد.

امام جمعه موقت تهران در پایان با اشاره به اینکه گناه انسان در شب قدر بخشیده می شود، خاطرنشان کرد: خداوند توابان را دوست دارد و از ناله و پشیمانی گناهکار لذت می برد؛ انسان زمانی که از گناه پاک شد باید تلاش کند این پاکی را حفظ کند و از شکستن توبه به شدت اجتناب داشته باشد./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات