۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۴
کد خبر: ۶۱۱۰۰۳
آیت الله حیدری:

تحریم بیت رهبری گویای خواری و ذلیلی مقامات آمریکایی است

تحریم بیت رهبری گویای خواری و ذلیلی مقامات آمریکایی است
امام جمعه موقت اهواز با غیرقابل قبول دانستن اجرای یک طرفه تعهدات برجامی از سوی ایران، اقدام اخیر در تحریم بیت رهبری را گویای خواری و ذلیلی مقامات آمریکایی برشمرد.
آیت الله محسن حیدری، امام جمعه موقت اهواز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اینکه کشور‌های اروپایی همواره دنباله رو آمریکا هستند، خاطرنشان کرد: اظهار استقلال اروپایی‌ها و انتقادهایشان با توجه به گره خوردن منافع شان با آمریکا، برخلاف قوانین بین المللی است.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به اینکه اروپایی‌ها در طول مذاکرات همواره تبعیت از آمریکا را ثابت کردند، افزود: پس از خروج آمریکا از برجام و عدم پایبندی به تعهدات، اروپایی‌ها از نظر ظاهری و تنها در گفتار به محکومیت خروج آمریکا از برجام اکتفا کردند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: اروپایی ها، جمهوری اسلامی را تشویق به ماندن در برجام و عمل به تعهدات کردند، اما با گذشت یک سال از خروج آمریکا، اقدام‌ها و سکوت اروپایی‌ها و باقی ماندن ایران کاملا ظالمانه است.

آیت الله حیدری ادامه داد: طبق بند‌های تعهدنامه برجام اگر طرفی وظایف خود را نقض و بدان‌ها عمل نکند، طرف دیگر هیچ تعهدی نخواهد داشت؛ زیرا در برجام ایران این حق را دارد که تعهداتش را کاهش و یا سرباز زند و اصرار اروپایی بر باقی ماندن ایران بر انجام تعهدات، کاملا غیرقابل قبول و ظالمانه است.

وی با بیان اینکه ملت و دولت ایران به دنبال رهبر انقلاب زیر بار ذلت چنین تهدید‌هایی نخواهد رفت، گفت: اقدام رییس جمهور آمریکا در تحریم بیت رهبری و شخصیت‌های نظامی و سیاسی گویای خواری و ذلیلی مقامات آمریکایی است، در عین حال تبعیت بی، چون و چرای اروپایی‌ها از تصمیمات آمریکایی‌ها گویای نوکر و نوچه بودن است./۹۴۵۶/ت310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات