۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۶
کد خبر: ۶۱۱۹۵۹
حجت الاسلام راجی:

مخاطب اصلی بیانیه گام دوم انقلاب جوانان هستند

مخاطب اصلی بیانیه گام دوم انقلاب جوانان هستند
مدیر پروژه علمی دستاورد‌های ۴۰ ساله انقلاب با تأکید بر اینکه مخاطب اصلی بیانیه گام دوم انقلاب جوانان هستند، گفت: جنس این نامه، نامه حاکم به رعیت نیست.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام سیدمحمدحسین راجی، مدیر پروژه علمی دستاورد‌های ۴۰ ساله انقلاب اسلامی، عصر چهارشنبه در دوره تربیت مدرس تبیین گام دوم انقلاب که برای نخستین بار در شهرکرد با حضور فعالان فرهنگی برگزار شد، گام دوم انقلاب را تمدن ساز دانست و افزود: اهمیت هر نامه‌ای بسته به نویسنده آن دارد و نویسنده این نامه کسی است که هر حرکتش ماه‌ها و سال‌ها مورد تحلیل جوامع بین المللی قرار می‌گیرد.

وی با تأکید بر اینکه مخاطب اصلی بیانیه گام دوم انقلاب جوانان هستند، خاطرنشان کرد: جنس این نامه، نامه حاکم به رعیت نیست بلکه نامه امام به ملت است و هر کلمه آن جای بحث دارد.

حجت الاسلام راجی با اشاره به اینکه حضرت آقا برای نگارش و تدوین بیانیه گام دوم انقلاب وقت بسیار گذاشتند، اظهار کرد: این تنها نامه‌ای است که رهبری تأکید دارند روی بند بند مطالب آن تحقیق صورت گیرد چراکه یک نامه راهبردی برای آینده نظام اسلامی است.

وی با تشریح کامل این بیانیه، آن را متشکل از ۴ قسمت کلی دانست و ادامه داد: قسمت نخست این بیانیه را مقدمه تشکیل می‌دهد که بیش از یک سوم کل بیانیه را به خود اختصاص داده و خود دارای ۱۲ زیرشاخه است.

مدیر پروژه علمی دستاورد‌های ۴۰ ساله انقلاب اسلامی اضافه کرد: قسمت دوم این بیانیه در مورد برکات نظام جمهوری اسلامی، قسمت سوم ظرفیت‌های موجود در ایران و قسمت چهارم که قله این نامه است شامل هفت توصیه رهبری به مردم ایران است.

وی با بیان اینکه یک تیم پژوهشی با عنوان گام تمدن ساز ۲۵ هزار ساعت را صرف مطالعه و تحقیق در رابطه با بیانیه گام دوم انقلاب کرده اند، افزود: این پژوهش به تازگی به پایان رسیده و نتیجه آن کتاب «سعود چهل ساله» شد و چهارمحال و بختیاری نخستین استانی است که مطالب این کتاب در آن بحث و ارائه می‌شود.

حجت الاسلام راجی با تشریح مقدمه کتاب «سعود چهل ساله» تصریح کرد: در مقدمه این کتاب در رابطه با سرگذشت چهل ساله انقلاب صحبت شده است؛ در طول تاریخ، همه ملت‌ها زیر بار ستم بوده اند و بین آن‌ها کمتر ملتی است که تصمیم بر انقلاب گرفته باشد و میان آن‌ها کمتر ملتی بود که انقلاب کند و از میان انقلاب‌ها کمتر انقلابی به اهداف انقلابش رسیده است.

وی با مقایسه قبل، بعد و حتی دوران وقوع انقلاب با سایر انقلاب‌های انجام شده در دنیا ابراز کرد: با مرور وضعیت همه انقلاب‌ها مشخص می‌شود امور اقتصادی و نظامی هر انقلابی پس از شکل گیری به هم می‌ریزد، در حالی که این امور در انقلاب اسلامی نه تنها به سمت ضعف پیش نرفت بلکه قوت هم گرفت.

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی با هدف احیای دین اسلام شکل گرفت، افزود: انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی، دولت اسلامی، نظام اسلامی و تمدن اسلامی پنج مرحله است که رهبری برای انقلاب اسلامی ترسیم کرده اند که باید محقق شوند و ایشان انتظار دارند در چهل سال دوم به تمدن نوین برسیم، اما هنوز در مرحله دوم به سوم مانده ایم و هنوز دولت اسلامی را تشکیل نداده ایم.

وی با تأکید بر اینکه اهداف انقلاب اسلامی به خوبی و حساب شده تشریح و در دستور کار قرار گرفته اند، ادامه داد: هدف و شعار انقلاب عوض نشده و نخواهد شد و اگر ایرادی هم هست، به انقلاب وارد نیست بلکه به دلیل رفتار غلط برخی از مسؤولان است.

حجت الاسلام راجی با بیان اینکه در هیچ انقلابی دین و دنیا در کنار هم نبوده است، گفت: دین داری و دنیا داری دو شعار انقلاب اسلامی بودند؛ اگرچه دنیا داری هدف اصلی انقلاب نبوده، اما به آن در انقلاب توجه شده است.

وی با اشاره به اینکه حکومت ما حکومت علوی است نه حکومت مهدوی، گفت: حکومت فعلی ایران را نباید با یک حکومت مهدوی مقایسه کرد، زیرا در حکومت مهدوی همه خوبان سر کار هستند و مدیر و مسؤولی اختلاس نمی‌کند، اما در حکومت علوی به علت اینکه یاران صالح حضرت همه ترور شدند حضرت از آنچه که داشت برای اداره حکومت استفاده کردند و این شد که مدیرانش از جمله «اشعس ابن قیس» اختلاس کردند که امام با آن‌ها برخورد کرد./۹۴۵۷/پ210/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات