تدوین ۲۵۰ پایان نامه در بخش آموزش مجازی حوزه خواهران در سال ۹۷
به گزارش خبرگزاری رسا، حجتالاسلام محمدتقی قندی در جلسه نشست با معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری که در مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران برگزار شد، با اشاره به آموزش غیر حضوری طلاب خواهر اظهار داشت: حوزههای علمیه خواهران در سال 87 مجوزی از شورای عالی برای آموزش غیر حضوری طلاب دریافت کرد و از همان سال آموزش غیر حضوری طلاب خواهر آغاز شده است.
وی با اشاره به شرایط تحصیل به صورت غیرحضوری گفت: برای پذیرش در سطح سه معدل بالای 17 شرط قرار داده شده و شرط دیگر نیز این است که در محل تحصیل خود رشته های سطح سه ارائه نشود.
حجت الاسلام قندی خاطرنشان کرد: ما در مرکز آموزشهای غیرحضوری، تحت اشراف مرکز مدیریت فعالیت می کنیم و از ابلاغیه های آنان تبعیت می کنیم.
وی تعارض بین تحصیل و وظیفه مادری طلاب را نامطلوب دانست و ادامه داد: تدریس ما عموما به صورت آفلاین انجام میشود و به این ترتیب طلاب خواهر میتوانند زمان خود را مدیریت کنند.
حجت الاسلام قندی یادآور شد: ما سعی کردهایم که برای طلاب در مرکز آموزشهای غیرحضوری تاثیرگذاری اخلاقی و تربیتی را نیز لحاظ کنیم و در این راستا تشکیل سایتها و گروههای اعتقادی و اخلاقی مختلف و برگزاری جلسات اخلاقی انجام شده است؛ جلسات اخلاق آیت الله مکارم شیرازی نیز بسیار مورد استقبال خانواده ها قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: گروه های تهذیبی و اخلاقی نیز در فضای غیرحضوری تشکیل شده و هر 40 نفر در یک گروه سازماندهی شدهاند و موضوعاتی تعیین میشود که در هر سه تا چهار هفته یک بار طلاب پیرامون آن موضوع کار و تحقیق میکنند.
رئیس مرکز آموزشهای غیرحضوری حوزههای علمیه خواهران عنوان کرد: در هر گروه مدیری که تعیین شده، مطالب و امور را اداره می کند و خوشبختانه طلاب ما فعالیت های بسیار خوبی را در فضای مجازی انجام میدهند و این حضور مفید در فضای مجازی از تاکیدات رهبر انقلاب است.
حجت الاسلام قندی با اشاره به اهداف تعیین شده برای فعالیتهای غیر حضوری حوزههای علمیه خواهران ابراز کرد: طلاب ما در فضای مجازی باید بتوانند جریانهای معاند را بشکنند، موج سازی کرده و در راستای اهداف نظام اسلامی فعالیت کنند.
وی یادآور شد: مشکلات آموزشی توسط مدیران گروهها احصا میشود و این مدیران به صورت رایگان در حال فعالیت هستند؛ تا کنون 5 گروه را راه اندازی کردهایم و در پی این هستیم که تعداد گروهها را به 100 عدد برسانیم.
رئیس مرکز آموزش های غیرحضوری حوزههای علمیه خواهران تصریح کرد: این گروهها زمینه ارتقاء طلاب و رصد فعالیت آنها در فضای مجازی را فراهم میکند و در استان های یزد، کرمانشاه و قزوین این گروه ها را ایجاد کرده ایم.
حجت الاسلام قندی عنوان کرد: متقاضی برای دوره های غیرحضوری بالا است البته ما محدودیت هایی داریم از جمله اینکه در حال حاضر مجموعا سه رشته به صورت غیر حضوری ارائه میشود.
رئیس مرکز آموزش های غیرحضوری حوزه های علمیه خواهران اظهار داشت: ما حدود 400 نفر در دوره های غیرحضوری فارغ التحصیل داریم که بخشی از آن ها مدیر و استاد مدارس مختلف هستند.
حجت الاسلام قندی اضافه کرد: در سال گذشته در بخش آموزشهای غیرحضوری حدود 250 پایان نامه داشتهایم، و پیشبینی میکنیم که امسال حدود ۳۰۰ پایانهنامه تدوین شود.
وی تاکید کرد: ما باید حوزه های خواهران را غیر از برادران ببینیم، سرمایه گذاری آموزش های غیرحضوری در حوزه های خواهران باید به صورت جدی انجام شود و ما اگر نتوانیم تربیت اخلاقی و تهذیبی را انجام دهیم موفق نمی شویم، اما اگر این هدف محقق شود، سرمایه گذاری در بخش غیرحضوری ضروری تر از بخش حضوری خواهد بود./1324/د102/ب1