۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۶۱۶۷۵۰
سخنران حرم مطهر رضوی:

تبلیغ غدیر بر همگان واجب است

تبلیغ غدیر بر همگان واجب است
حجت الاسلام فرازی نیا گفت: پیامبر اکرم(ص) تبلیغ علی(ع)، بیان حقانیت ولایت و داشتن محبت علی(ع) را بر همگان واجب بیان فرموده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حبیب الله فرحزاد، کارشناس مذهبی شب گذشته در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی ذکر فضائل اهل بیت و ترویج آن را یکی از بالاترین عبادت ها بیان کرد و گفت: سرمایه اصلی ما محبت حضرت علی(ع) و فرزندان ایشان است.

حجت الاسلام فرحزاد افزود: عبادت منحصر در دعا، نماز و روزه نیست بلکه اعمالی از قبیل خدمت به پدر و مادر، فکر خوب، معاشرت با افراد با ایمان نیز از جمله عبادت ها است و در روایات دوستی با مومن را از بزرگترین شعبه ایمان بیان می فرمایند.

سخنران حرم مطهر رضوی با اشاره به تأکید آیات و روایات به بیان فضائل امیرالمومنین(ع) ابراز کرد: پیامبر فرمود: «مجلس ها را به ذکر فضائل علی(ع) زینت بدهید.» و نیز می فرماید: «خداوند مودت اهل بیت در دل مومن ان و هیبات آن را در دل دشمنان آن ها قرار داد.

وی با بیان این که خداوند عشق به اهل بیت(ع) را در وجود ما نهاده است، اظهار کرد: امام صادق فرمود: «فکر نکنید این ولایت ما دستاورد خودتان است، خدای بزرگ در ذات وجود شما عشق علی(ع) و محبت اهل بیت را قرار داده است.» همچنین خداوند در سوره حجرات فرمود:« وَلَٰكِنَّ اللَّهَ حَبَّبَ إِلَيْكُمُ الْإِيمَانَ وَزَيَّنَهُ فِي قُلُوبِكُمْ وَكَرَّهَ إِلَيْكُمُ الْكُفْرَ وَالْفُسُوقَ وَالْعِصْيَانَ» که منظور از ایمان حضرت علی(ع) است.

حجت الاسلام فرحزاد افزود: امام علی(ع) تجسم ایمان و حق و باطل است، اگر علی مجسمه ایمان است، دشمنان اسلام مانند یزید مجسمه طغیان و شرک هستند پس باید با همه وجود شکر خدا را به جای آوریم که به ما لطف کرده و محبت اهل بیت(ع) را در دل ما قرار داده است.

وی با بیان این که تبلیغ غدیر از اصول دین است، تصریح کرد: علی (ع) بالاترین نعمتی است که خداوند به ما عطا کرده است، پیامبر اکرم(ص) نیز در روز عید غدیر خم بعد از معرفی حضرت علی(ع) به عنوان جانشین خود فرمودند:«برهمگان واجب است تا روز قیامت تبلیغ علی(ع)، حقانیت ولایت و محبت علی(ع) را داشته باشند.»/864/پ202/ب1

 

امیر خاکراه
ارسال نظرات