۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۶۱۷۲۶۰
آیت الله علما:

فرمایشات امام علی توحید خالص است

فرمایشات امام علی توحید خالص است
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: مومنان تربیت شده دست امام علی (ع) هستند، زیرا فرمایشات امام علی(ع) توحید خالص است.

به گزارش خبرگزاری رسا ، آیت‌الله مصطفی علما صبح امروز در جلسه درس اخلاق که به مناسبت عید سعید غدیر خم در محل استانداری کرمانشاه با حضور استاندار و مدیران‌کل دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد، با تبریک فرا رسیدن عید سعید غدیر خم، اظهار داشت: فلسفه فرمایشات امام علی(ع) این است که ما یک انسان الهی و کاملی باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه با تاکید براساس خلقت و فلسفه اشراف مخلوقات بودن انسان، افزود: امتیاز ما انسان‌ها همین خدایی بودنمان است، زیرا براساس فرمایش حضرت علی(ع)ما به‌واسطه تربیت شدگان خداوند هستیم.

*معنویت فصل رجحان مومن و غیرمومن است

وی تصریح کرد: موقعیت ویژه ما این است که تربیت شده دست امام علی (ع) هستیم، زیرا حضرت می‌فرماید، پیامبر را خدا تربیت کرد، من را پیامبر و مؤمنان هم توسط من تربیت می‌شوند و این فصل رجحان مومن از غیرمومن است.

آیت الله علما با اشاره به سخنان دانشمندان اهل تسنن پیرامون امام علی(ع) خاطرنشان کرد: نویسندگان بزرگی همچون عبد الفتاح و این ابی‌الحدید معتقدند، خداوند بعد از پیامبر اکرم (ص) شخصی را همانند علی(ع) تربیت نکرد، زیرا فرمایشات امام علی(ع) توحید خالص است.

امام جمعه کرمانشاه گفت: در پس قرون متمادی می‌بینیم هیچکس نتوانست همتای حضرت علی(ع) سخن بگوید و گواه بر این ادعا نهج البلاغه امام است که بعد از گذشت 1400 سال هنوز تازه است و سخن برای انسان‌ها دارد و در هزار زمانی افراد خاصی مفهوم سخن امام را درک می‌کنند.

وی با اشاره به عظمت حضرت  علی(ع)، گفت‌: خداوند متعال در قرآن تجلی کرده و چون علی(ع ) قرآن ناطق است، پس خداوند در حضرت علی (ع) هم تجلی کرده و این امتیاز بعد پیامبر اکرم (ص) به احدی جز علی(ع) اعطا نشده است.

این استاد اخلاق حوزه‌های علمیه با اشاره به عظمتی که با معنویت نصیب انسان‌ها می‌شود، گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری تاکید فراوانی بر حفظ معنویات شده، زیرا این حفظ معنویات سبب عظمت نظام و مردم ایران شد و اگر ایران اسلامی با قدرت به استکبار و آمریکا سیلی می‌زند و آن‌ها جرأت مقابله ندارند، همین حفظ معنویت در جامعه است./1350/د102/ب1

منبع: فارس
ارسال نظرات