۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۶۱۸۶۷۹
نماینده ولی‌فقیه در کردستان:

جوانان دشمن‌شناس باشند

جوانان دشمن‌شناس باشند
حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌ شاهرودی گفت: باید جوانان دشمن‌شناس، هوشیار و نسبت به مسائل آگاه باشند.

به گزارش خبرگزاری رسا به‌ نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد حسینی‌شاهرودی امروز در کارگاه تخصصی آموزش بسیج مداحان با موضوع تربیت و توانمندسازی مداحان ارزشی و انقلابی، ضمن تسلیت فرارسیدن ایام محرم‌الحرام اظهارداشت: امام حسین(ع) بزرگ‌ترین شهدای تاریخ بشریت است که مکتب وحی زمینه را برای ظهور و قیام حضرت مهدی موعود(عج) فراهم می‌کند تا با ظهور آن حضرت حکومت خواسته امام حسین(ع) بر جهان حاکم شود.

وی گفت: این خواست و اراده خداوند است که نام امام حسین(ع) درطول تاریخ ماندگار و نام دین خدا با شهادت آن حضرت باقی بماند و روز به روز در جهان پیش برود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه امام حسین(ع) حافظ وحی الهی و مروج دین خدا بود تا نام خدا با قیام و شهادت وی ماندگار و زنده شود، تصریح کرد: باید هدف امام حسین(ع) محقق شود چراکه شهادت ایشان برای حاکم‌شدن حکومت اسلامی بر جهان بود و همه ما باید این هدف را در پیش بگیریم.

وی عنوان کرد: خداوند، دوستی و مودت خاندان پیامبر (ص) را در قرآن، اجر رسالت آن حضرت قرار داده و واجب کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌شاهرودی یادآور شد: جریان امام حسین(ع) نسبت به اهل بیت ویژه و خاص است و این کشش قلبی نسبت به سیدالشهداء(ع) را خداوند در دل‌ها قرار داده و غم شهادتش هم بزرگ‌ترین غم‌هاست و سوز آن هرگز فرو نمی‌نشیند.

وی اظهار کرد: دلیل بزرگداشت و اعتبار اربعین امام حسین (ع‌) از قدیم‌الایام میان مسلمانان و در تقویم تاریخی‌ وفاداران شناخته شده است‌.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: سیر تکاملی انسان از حضرت آدم آغاز شده و به جایی می‌رسد که بشر به بلوغ برسد و بتواند در برابر کفار ایستادگی کند و مستکبرین را کنار بزند و به قدرت برسد، بی‌شک این اراده خداوند است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: از فرصت مداحی برای ترویج معارف دین استفاده شود، همانطور که یک مداح با شور و هیجان بیشتری که ایجاد می‌کند می تواند از یک سخنران قهار اثرگذاری بیشتر داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: امروز می‌بینیم بسیاری از جوانان در برنامه‌های ویژه امام حسین(ع) پیشقدم می‌شوند و هیئت‌داری می‌کنند و همین امر فرصتی برای ورود جوانان و جذب آنها به فعالیت‌های دینی و مذهبی است.

وی دشمن‌شناسی را یکی از مسئولیت‌های بزرگ هر انسان برشمرد و عنوان کرد: مسئولیت بزرگ این دوران در صحنه بودن، انقلابی بودن، دشمن‌شناسی و مبارزه و مقاومت است، چراکه گاهی دشمنان خود را بجای دوست جا می‌زنند اما باید هوشیار بود و جوانان را نسبت به مسائل آگاه کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌شاهرودی متذکر شد: اگر حواسمان نباشد دشمن تا درون خانواده‌های ما ورود پیدا می‌کند بنابراین باید جوانان دوست و دشمن را بشناسند و اقتدار کشور را حفظ کنند و ما مسئولان هم رسالت داریم در ماندگاری ارزش‌های دینی و اسلامی و آشنایی جوانان با این مهم گام برداریم‌.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه هزینه مقاومت به مراتب کمتر از هزینه تسلیم در برابر دشمنان است، افزود: ما برای انقلابی‌بودن و مقاومت‌مان تلاش کرده‌ایم که باید همچنان ماندگار بماند./1350/د102/ب1

ارسال نظرات