۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۶۲۸۳۶۸
حجت الاسلام موسوی:

تربیت طلبه پژوهش محور، رویکرد مؤثر حوزه علمیه است

تربیت طلبه پژوهش محور، رویکرد مؤثر حوزه علمیه است
سرپرست حوزه علمیه لرستان تربیت طلبه پژوهش محور را رویکرد حوزه خواند و گفت: این مهم در ارتقای سطح علمی حوزه و موفقیت طلبه نقش آفرین است.

حجت الاسلام سیدمحمد باقر موسوی، سرپرست حوزه علمیه لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، به بیان نقاط قوت و ضعف حوزه علمیه لرستان پرداخت و عنوان داشت: حوزه علمیه استان از کادر مدیریتی، علمی و اساتید توانمندی برخوردار است و این یک فرصت مؤثر برای ارتقای سطح علمی حوزه است.

وی به نقش اساتید در پرورش علمی و اخلاقی طلاب اشاره کرد و افزود: اساتید باید نقش پدرانه خویش را در حوزه علمیه اینفا کنند و با برقراری رابطه صمیمی بین طلاب در تربیت علمی و اخلاقی طلبه نقش آفرین باشند.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به الگو بودن اساتید برای طلاب اظهار داشت: طلاب باید از توانمندی علمی اساتید بهره مند شوند و بتوانند در پیمودن مسیر تحصیلی و تبلیغی از توانمندی و اطلاعات اساتید حوزه استفاده کنند.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت طلاب در مساجد شهرستان ها اظهار داشت: اینکه در هر محله ای طلاب آن محله مساجد را اداره می کنند یک نقطه قوت است.

سرپرست حوزه علمیه لرستان به مراحل گزینش و پذیرش طلاب در ابتدای سال تحصیلی اشاره کرد و افزود: در ین مراحل با پذیرش افراد توانمند، با اخلاق و با استعداد تلاش می شود گام های مؤثری در ارتقای سطح علمی و اخلاقی حوزه برداشته شود و جلوی ریزش ها گرفته شود.

وی یادآور شد: در حوزه علمیه نیز با فراهم سازی زیرساخت ها و با توجه به حضور اساتید علمی و مشاوره ای توانمند نیز زمینه رشد و شکوفایی علمی طلاب فراهم می شود و طلبه به سمت استعداد علمی که در حوزه دارد، هدایت خواهد شد.

حجت الاسلام موسوی اظهار داشت: طلبه نیز باید تلاش و پشتکار داشته باشد و از فرصت هایی که در اختیار او گذاشته می شود به بهترین شکل استفاده نماید تا بتواند در انجام رسالتی که بر دوش دارد موفق عمل کند.

وی بر ضرورت تقویت بنیه پژوهشی طلبه تأکید کرد و گفت: از دیگر نقاط قوت حوزه علمیه ارتقای فعالیت های پژوهشی طلبه و تربیت پژوهش محور بودن طلاب است.

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات