۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۶۳۱۸۶۶
امام جمعه بوشهر:

پایگاه اطلاعات جمعیتی زیرساخت توسعه و پیشرفت جامعه را فراهم می‌کند

پایگاه اطلاعات جمعیتی زیرساخت توسعه و پیشرفت جامعه را فراهم می‌کند
امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه تمام پیشرفت جوامع مترتب بر آمار و اطلاعات است، گفت: پایگاه اطلاعات جمعیتی زیرساخت توسعه کشور را در ابعاد گوناگون فراهم می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح امروز در نشست با مسئولان و کارکنان ثبت احوال استان بوشهر نقش مهم امور سجلی در جامعه را بسیار مهم دانست و اظهار داشت: یکی از پرکارترین مراکز کاری در عرصه اداری، اداره ثبت احوال است و حجم کار در این اداره به خوبی مشهود است.

نماینده ولی‌فقیه در بوشهر با بیان اینکه مردم با این نهاد به‌طور مستقیم در ارتباط هستند و از بدو تولد تا پایان زندگی به آن نیاز دارند افزود: فعالیت‌های این سازمان، انعکاس، ثبت و ضبط وقایع حیاتی و رخدادهای زندگی افراد است و این خدمتی بسیار بزرگ و ارزشمند به مردم است.

امام جمعه بوشهر ثبت احوال را سند ریشه‌ای هویت افراد دانست و تصریح کرد: کارکنان ثبت احوال با ثبت هویت افراد، متکفل حفظ هویت افراد و اتصال حلقه‌های نسل قبل به نسل جدید هستید و اگر درج این اطلاعات نباشد سند ریشه‌ای هویت افراد از بین می‌رود.

آیت‌الله صفایی بوشهری با بیان اینکه آمار در برنامه‌ریزی و مدیریت فوق‌العاده مهم است گفت: تمام پیشرفت جوامع مترتب بر آمار و اطلاعات است.

وی به نقش اطلاعات هویتی جامعه در برنامه‌ریزی و توسعه پرداخت و تاکید کرد: ثبت احوال یکی از مراکزی است که آمارهای دقیق، مستند و موثق را در اختیار دارد و به برنامه‌ریزان خرد و کلان ارائه می‌دهد.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر نقش آمار در حوزه برنامه‌ریزی را فوق‌العاده اساسی دانست و ابراز کرد: اطلاعات و داده‌ها در عرصه آماری، برنامه‌ریزی کاری به منظور رسیدن به اهداف عالی حیاتی است.

 آیت‌الله صفایی بوشهری افزود: کار بدون برنامه‌ریزی و آمار، کارها را از قالب واقعی به یک فضای غیرواقعی سوق می‌دهد و یک ترکیب ناهماهنگ می‌سازد.

امام جمعه بوشهر مدارک هویتی در دست مردم را کاربردی و قابل وثوق عنوان و خاطرنشان کرد: باید شناسنامه، کارت‌های هوشمند ملی و تمام مدارک هویتی دارای سه شاخصه باشند تا مردم در حفظ و حراست آن بیش از پیش تلاش کنند که شامل الکترونیکی بودن با ضریب امنیت بالا، داشتن قابلیت کاربرد برای ارائه چندین خدمت و تولید داخل باشد تا مردم بتوانند از امنیت آن اطمینان حاصل کنند.

وی با ابراز خرسندی از عملکرد ثبت احوال استان بوشهر، گفت: گاهی مردم به ما مراجعه می‌کنند و از دستگاه‌های اداری استان گلایه‌مند هستند ولی خوشبختانه تاکنون هیچ شکایت و گلایه‌ای از ثبت احوال استان بوشهر ارائه نشده و این نشان از مردم‌داری و بزرگ منشی کارکنان ثبت احوال استان بوشهر است.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر نیز با تبریک روز ملی ثبت احوال گفت: با تصویب شورای فرهنگ عمومی کشور سوم دی‌ماه به‌عنوان روز ثبت احوال در تقویم رسمی کشور ثبت شده است و در واقع در این روز در سال 1297 نخستین شناسنامه به‌نام فاطمه ایرانی صادر شد.

اسکندر پاسالار با اشاره به اینکه آرشیو الکترونیکی اسناد هویتی سبب تسریع در خدمت‌رسانی به مردم و جامعه هدف سازمان ثبت احوال می‌شود اظهار داشت: خدمات ثبت احوال در گذشته به‌صورت سنتی انجام می‌گرفت که در حال حاضر در جشن 101 سالگی این سازمان از خدمات سنتی گذر کرده و به یک سازمان پویا، به روز و کاملاً الکترونیکی مبدل شده است.

وی با بیان اینکه ثبت احوال یکی از دستگاه‌های مورد وثوق مردم است، بیان کرد: سازمان ثبت احوال با خدمات الکترونیکی با کیفیتی که به مردم ارائه می‌دهد توانست رتبه نخست میزان رضایت‌مندی مردم از دستگاه‌های اجرایی را به دست آورد.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر استان بوشهر به پیشنیه 100 ساله نام گزینی بوشهری‌ها با انتخاب اسامی ائمه معصومین(ع) اشاره کرده و افزود: فراوانی نام‌های «محمد، علی، فاطمه، زهرا» نشان از دیانت و فرهنگ والای مردم این دیار حماسه‌ساز و متمدن است./1350/د102ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات