۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۶۴۷۶۶۱
کرونا از تهدید تا فرصت؛

کرونا چهره واقعی غرب را به نمایش گذاشت

کرونا چهره واقعی غرب را به نمایش گذاشت
مدیر حوزه علمیه ایلام گفت: غارت فروشگاه ها و دزدی ماسک توسط دولت های غربی از یکدیگر، نشان دهنده اوج تمدن فریبنده غرب است.

حجت الاسلام وعد مرادبیگی مدیر حوزه علمیه ایلام در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، اعتقاد به منجی را، امری مشترک میان مردم دنیا دانست و گفت: مردم دنیا برای ریشه کنی ویروس کرونا در انتظار نیرویی هستند که توانایی دفع تمامی شرور دنیا را داشته باشد.

حجت الاسلام مرادبیگی با بیان اینکه قدرتهای مادی توانایی نجات انسان از بلایا و مشکلات بزرگ را ندارند، عنوان کرد: ویروس نامرئی کرونا در حال حاضر تمام قدرت‌های دنیا را ناتوان ساخته و به شکست کشانده است.

مدیر حوزه علمیه ایلام با بیان اینکه قدرت مادی، در کنار قدرت معنوی می تواند ضامن سعادت و خوشبختی بشر باشد، اظهار داشت: با شیوع ویروس کرونا مردم‌ جهان متوجه شدند که قدرت های مادی نمی توانند برای آنها سعادت ایجاد کنند.

وی به احساس نیاز مردم جهان به یک قدرت معنوی برای شکست دادن کرونا اشاره کرد و ابراز داشت: درخواست پخش اذان در کلیساها و اختصاص زمان برای دعا کردن در آمریکا نشان دهنده سوق مردم دنیا به سمت معنویت و پشت کردن به قدرت های مادی است.

حجت الاسلام مرادبیگی با بیان اینکه در تمدن غرب کرامت انسان‌ها حفظ نمی‌شود، تصریح کرد: در معرض مرگ قرار دادن سالمندان که در برخی از کشورهای اروپایی رخ داده، لگد مال کردن کرامت انسانی است.

مدیر حوزه علمیه ایلام با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا چهره واقعی غرب را به نمایش گذاشته است، گفت: غارت فروشگاه ها در کشورهای غربی و دزدی ماسک توسط دولت های اروپایی از یکدیگر، نشان دهنده اوج تمدن فریبنده غرب است.

وی با اشاره به اهمیت کرامت انسانها در مکتب اهل بیت(ع)، خاطرنشان ساخت: کادر درمانی بیمارستان ها که تربیت یافته مکتب اهل بیت هستند، با در معرض خطر قرار دادن خود و دوری چند ماه از خانواده، اوج فرهنگ غنی ایرانی اسلامی را نشان دادند.

حجت الاسلام مرادبیگی افزود: جهاد و ایثار گروه های جهادی و کادر درمانی یادآور نمونه‌هایی از تمدن نوین اسلامی است که پیامبر اسلام(ص) ۱۴۰۰ سال پیش آن را معماری کرده است.

مدیر حوزه علمیه ایلام ناتوانی کشورهای اروپایی در برابر ویروس کرونا را دلیلی بر تو خالی بودن تمدن غرب دانست و افزود: زیبایی ظاهری ترسیم شده توسط تمدن مادی غرب فروریخته است و ادعای به سعادت رساندن انسان ها، دروغی بیش نیست.

وی با بیان اینکه در شرایط کرونایی، اهمیت نقش معنویت در زندگی انسان ها آشکار شده است، عنوان کرد: ایثار، جهاد، گذشت و فداکاری از ویژگی های تربیت شدگان تمدن نوین اسلامی است که تمدن غرب خالی از آن است./1350/ت302/ب1

ارسال نظرات