۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۶۴۸۰۳۹
کرونا از تهدید تا فرصت؛

حوزه علمیه کارنامه درخشانی در فعالیت‌های جهادی دارد

حوزه علمیه کارنامه درخشانی در فعالیت‌های جهادی دارد
دبیر جامعه وعاظ اصفهان با بیان اینکه فعالیت‌های جهادی مانند یاری امام حسین و حضور در دفاع مقدس است، گفت: حوزه علمیه کارنامه درخشانی در فعالیت‌های جهادی برجای گذاشت.

حجت الاسلام میثم ریاحی دبیر جامعه وعاظ اصفهان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با اشاره به فعالیت گسترده گروه‌های جهادی در عرصه مبارزه با کرونا، گفت: این روزها که همه دنیا و طبیعتاً کشور ما نیز درگیر مباره و مقابله با ویروس کرونا هستند تا این ویروس را شکست دهند بسیاری از مردم از افراد عادی و غیر وابسته تا گروه های جهادی و وابسته به مراکز فرهنگی به صورت خودجوش و خیرخواهانه اقدام به فعالیت جهادی کرده اند.

وی در ادامه افزود: همه کسانی که در این راه قدمی برداشته اند و خداوند به آنان توفیق خدمت داده است تا بتوانند به مردم کمک کنند باید قدر این فرصت را که حضرت حق به آنان داده است تا خدمتگزار باشند را بدانند زیرا این یک ثواب است و ممکن است نصیب هر کسی نشود.

مسؤول قرارگاه جهادی هیأت رزمندگان اسلام استان اصفهان خاطرنشان کرد: جهاد در این زمان یک فرصت است برای همه آن کسانی که دوست داشتند در کربلا بودند و به امام حسین(ع) کمک می کردند و برای همه آن دسته از افرادی که دوست داشتند در هشت سال دفاع مقدس می بودند و به رزمندگان اسلام در جنگ با دشمن کمک می کردند این یک فرصت است که همه بتوانند همان گونه برای اسلام حرکت کنند و به مردم و دین خدمت کنند.

حجت الاسلام ریاحی در ادامه با اشاره به این که هیأت رزمندگان اسلام استان اصفهان نیز با تشکیل قرارگاه جهادی در استان اصفهان این توفیق را داشته است که با کمک همه رزمندگان، خیرین و جوانان انقلابی در این صحنه وارد شود افزود: با ورود ویروس کرونا به کشور قرارگاه جهادی هیأت رمزندگان اسلام استان اصفهان فعال شد و با تشکیل گروه های جهادی و کارگاه های دوخت ماسک و لباس های بیمارستانی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا اقدام کرد.

دبیر جامعه وعاظ اصفهان حضور طلاب و روحانیون در فعالیت‌های جهادی را از نقاط درخشان تاریخ حوزه علمیه عنوان کرد و گفت: حوزه های علمیه همیشه پیشتاز بوده‌اند، از عرصه علم و عمل و معنویت تا فعالیت‌های امدادی و جهادی و حتی در مبارزات انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و دفاع از حرم هم کارنامه بسیار درخشانی به نام حوزه علمیه و طلاب و روحانیون به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه تفاوت فرهنگ مردم ایران اسلامی و عقبه تمدنی ایران اسلامی با دیگر کشورها به ویژه مدعیان فرهنگ و تمدن در غرب در رخدادهای اخیر به خوبی مشخص شده است، تصریح کرد: در حالی که در دیگر کشورها مردم به غارت فروشگاه‌ها و نایاب کردن مایحتاج یکدیگر پرداختند مردم ایران در حال تهیه ارزاق و بسته‌های بهداشتی برای یکدیگر هستند و هرکسی از دیگری در این عرصه به نحوی سبقت می‌گیرد.

حجت الاسلام ریاحی با تأکید بر ضرورت توجه جدی به معیشت مردم اظهار کرد: متأسفانه تدابیر جدی و اثرگذاری برای حل مشکلات معیشتی مردم در نظر گرفته نشده است و لازم است دولت و مجلس اقدامات مؤثری برای برطرف کردن نیازهای معیشتی مردم با توجه به اثرات شیوع ویروس کرونا در کشور در نظر داشته باشند./1304/ت302/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
طلبه بسیجی
Iran, Islamic Republic of
۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷
سلام
خداییش روحانیون خیلی در صحنه بودند
2
0
حامد
Iran, Islamic Republic of
۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
سهم دولت و مجلس در کرونا فقط تعطیلی با حقوق بوده
2
0
زهرا
Iran, Islamic Republic of
۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۵
خداییش هم ایشان در اصفهان جهادی کار کرد
2
0