۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱
کد خبر: ۶۴۹۰۸۶

وام یک میلیونی علیه فاصله گذاری اجتماعی!

وام یک میلیونی علیه فاصله گذاری اجتماعی!
ازدحام مردم در برخی شهر‌ها برای دریافت سیم کارت رایگان به منظور نام نویسی دریافت تسهیلات یک میلیون تومانی به طور کلی طرح فاصله گذاری اجتماعی را زیر سوال برد.

به گزارش خبرگزاري رسا، روزنامه خراسان در گزارشی به تبعات ازدحام برای دریافت سیم کارت به نام سرپرست خانوارهای متقاضی دریافت وام یک میلیونی پرداخته است که مهمترین بخش‌های آن در ادامه از نظرتان می‌گذرد.

طبق اعلام ستاد تسهیلات حمایتی کرونا در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، یکی از شروط دریافت تسهیلات یک میلیون تومانی داشتن سیم کارت به نام سرپرست خانوار و ارسال شماره ملی از طریق آن سیم کارت به شماره اعلامی است.
در این میان برخی سرپرستان خانوار که سیم کارت به نام خود ندارند، باید برای دریافت سیم کارت به نام خود اقدام کنند. وزارت رفاه جز ارسال پیامک  هیچ مسیر دیگری برای ثبت تقاضا در نظر نگرفته است.
این موضوع باعث ایجاد ازدحام در دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی غیر دولتی و نیز نمایندگی های فروش سیم کارت اپراتورهای تلفن همراه شد.
تصاویر منتشر شده از شهرهای مختلف حاکی از عرضه رایگان سیم کارت تلفن همراه توسط برخی اپراتورها و در پی آن، تشکیل صفوف مردم برای دریافت آن بدون رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی است و خطر گسترش ویروس کرونا را افزایش داده است.
در واقع می توان گفت در این موضوع خود سیستم های دولتی عامل شلوغی و رعایت نشدن فاصله گذاری اجتماعی توسط مردم شدند.

به هر حال در روزهایی که فاصله‌گذاری اجتماعی یکی از مهم‌ترین دستورالعمل‌های اجباری برای قطع زنجیره شیوع کرونا است با اعلام خبر عرضه بخشی از سهام عدالت به مردم، در روزهای اخیر دفاتر پیشخوان دولت برای ارائه‌ خدمات سجام ( سامانه جامع ثبت اطلاعات مشتریان) از یک‌سو و شرط داشتن سیم‌کارت به نام سرپرست خانوار برای دریافت وام یک‌میلیونی، یارانه بگیران، با ازدحام جمعیت بالایی روبه رو شده است.

در همین حال از طرفی سخنگوی تسهیلات حمایتی کرونا در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از هماهنگی با اپراتور‌ها و وزارت ارتباطات خبر داد تا فروش فوری سیم‌کارت ممنوع و به صورت اینترنتی در منزل انجام شود. از طرف دیگر مهلت ارسال پیامک به شماره ۶۳۶۹ پیامک ارسال کنند، تا هفتم اردیبهشت ماه تمدید شده است.
وزیر ارتباطات هم در صفحه توئیتر خود با انتقاد از این شرایط نوشت: «آقای اپراتور! مردم نباید برای تهیه سیم کارت رایگان در این شرایط کرونا‌یی در دفاتر ارتباطی صف بکشند. همین الان باید این فرایند متوقف شود، از مردم آنلاین ثبت نام کنید و با پست سیم کارت را به منازل آن‌ها برسانید. خدمت رسانی خود به مردم باید با دستورالعمل وزارت بهداشت باشد.»/1360/

منبع: خراسان
ارسال نظرات