۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۶۵۰۷۰۶
مدیر مدرسه علمیه امام خمینی:

صدقه رزق و عمر انسان را افزایش می دهد

صدقه رزق و عمر انسان را افزایش می دهد
مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با تبیین انواع صدقات، گفت: صدقه رزق و عمر انسان را افزایش می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عادل محسنی مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره)، شب گذشته به‌صورت مجازی درباره اهمیت و فضیلت پرداخت صدقه، گفت: یکی از سنت‌های الهی در مساله جلب رزق مادی و معنوی، صدقه است.

وی با استناد به روایتی از امام صادق(ع)، ابراز کرد: حضرت درباره اهمیت پرداخت صدقه فرمودند: هر چیزی کلیدی دارد و کلید رزق و روزی صدقه است؛ انسان اگر به دنبال جلب رزق و روزی مادی و معنوی است باید اهل انفاق و صدقه باشد.

حجت الاسلام محسنی با اشاره به آیات سوره بقره، عنوان کرد: خداوند در این سوره مبارک می‌فرماید: صدقات را برای شما چند برابر می‌کنیم، صدقه دادن سبب افزایش عمر و مال انسان می‌شود.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه نیکوکاری و دستگیری از نیازمندان فقر را دور و عمر انسان را بابرکت می‌کند، اظهار داشت: باید توجه داشت صدقه صرفاً انفاق مال نیست هر کار خوبی که موجب رفع گرفتاری دیگری شود می‌تواند مصداق صدقه باشد.

وی با بیان روایتی از پیامبر اکرم(ص) مبنی بر اینکه لبخند شما در مقابل دیگران صدقه است، اظهار داشت: شاد کردن دیگران صدقه است و همین امر سبب افزایش رزق و روزی انسان می‌شود.

حجت الاسلام محسنی ادامه داد: راهنمایی کسی که راه را گم‌کرده نیز از مصادیق صدقه به شمار می‌رود، حتی اگر کسی سنگی را در مسیر رفت‌وآمد مردم مشاهده کند و آن را کنار بزند تا موجب اذیت کسی نشود صدقه محسوب می‌شود.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی در پایان خاطرنشان کرد: صدقه موجب آمرزش گناه می‌شود و اولیای الهی بسیار اهل صدقه بودند بنابراین کسی نباید از انجام این امر حسنه غفلت کند./813/پ310/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات