۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۴
کد خبر: ۶۵۵۸۷۵
نماینده مجلس شورای اسلامی:

کمیسیون ویژه فضای مجازی در مجلس یازدهم تشکیل می شود

کمیسیون ویژه فضای مجازی در مجلس یازدهم تشکیل می شود
تقی پور با تأکید بر قانونگذاری صحیح و نظارت دقیق در حوزه فضای مجازی، از تشکیل کمیسیون ویژه فضای مجازی در مجلس یازدهم خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، رضا تقی پور نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی، عصر امروز در نشست علمی «جایگاه و الزامات مجلس شورای اسلامی در عرصه حکمرانی فضای مجازی» که در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار شد، گفت: امروز فضای مجازی در زندگی تک تک افراد نقش آفرینی می کند.

وی افزود: قطعا فراگیری فضای مجازی ایجاب می کند حاکمیت به این حوزه ورود پیدا کند و مجلس شورای اسلامی نیز جزئی از حاکمیت محسوب می شود.

تقی پور با بیان اینکه مجلس دهم دانش کافی در حوزه فضای مجازی نداشت، ابراز کرد: در مجلس یازدهم برخی نمایندگان در حوزه فضای مجازی دانش کافی دارند بر همین اساس نخستین کاری که باید صورت بپذیرد و مقدمات آن فراهم شده تشکیل کمیسیون ویژه فضای مجازی است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: با گذشت 9 سال از تشکیل شورای عالی فضای مجازی فقدان تصویب قوانین مکمل فضای مجازی حس می شود، قوانینی که باید در چارچوب شورای فضای عالی مجازی باشد.

وی عدم نظارت کافی بر زیر ساخت های اطلاعاتی بخش های خصوصی و دولتی را یکی از مشکلات اساسی کشور بیان کرد و ادامه داد: تمام اطلاعات بخش خصوصی و دولتی کشور باید ثبت شود.

تقی پور ادامه داد: در این صورت است که همه دستگاه ها مکلف می شوند فعالیت های خودشان را به صورت شبکه ای و الکترونیکی انجام داده و هیچ اقدامی خارج از آن انجام ندهند که جرم تلقی شود.

تقی پور با بیان اینکه ثبت اطلاعات کلید شفافیت است، ابراز کرد: می طلبد از فضای مجازی برای ثبت اطلاعات در عرصه حاکمیت و نظارت بر همه امور استفاه کرد./813/پ202/ق

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات