۰۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۲:۲۷
کد خبر: ۶۶۲۰۹۷
قائم مقام معاون تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه شرح داد؛

زیبایی‌های ملکوتی و باطنی جریان کربلا

زیبایی‌های ملکوتی و باطنی جریان کربلا
قائم مقام معاون تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه گفت: خدا محوری، دفاع از دین، عجین شدن حماسه با عرفان، شهادت، جاویدان بودن نهضت عاشورا از زیبایی‌های ملکوتی و باطنی کربلا بود.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد همتیان قائم مقام معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه در شب عاشورا به سخنرانی با موضوع «زیبایی های کربلا از نگاه حضرت زینب(س)» پرداخت و اظهار داشت: حضرت زینب(س) در جواب شماتت ها و زخم زبان های ابن زیاد در خصوص جریان کربلا فرمود «ما رأیت الّا جمیلا»؛ وقتی که که زینب کبری می فرماید که ما در کربلا از خدا جز زیبایی ندیدیم، باید دقت کرد که کجای کربلا زیبا بود، در حالی که ظاهر کربلا مصیبت عظمی و جان‌کاهی است اما معلوم می شود که در ملکوت و باطن کربلا و در دل این حادثه بزرگ زیبایی هایی وجود دارد که این سختی ها و مرارت های ظاهری را تحت الشعاع قرار داد.

وی با اشاره به زیبایی های کربلا گفت: خدا محوری، دفاع از دین خدا، عجین شدن حماسه با عرفان، شهادت، ابدیت و جاویدان بودن نهضت عاشورا از جمله زیبایی های ملکوتی و باطنی کربلا بود.

قائم مقام معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه با تقسیم قیام های دنیا به مقدس و نامقدس تصریح کرد: قیام های مقدس، ماندگار و قیام های نامقدسی فراموش شدنی است؛ حرکت قهرمانان قیام مقدس، لله است و افراد حاضر در قیام های نامقدس به دنبال اغراض و منافع شخصی خود بوده اند.

وی افزود: از اسرار بقای نهضت های مقدس این است که قهرمانان قیام های مقدس اغراض شخصی شان را نمی بینند و خود را قربانی می کنند و در صف مقدم جنگ می مانند.

حجت الاسلام والمسلمین همتیان با بیان این که کربلا ماندگار و ابدی خواهد بود، اظهار داشت: قیام عاشورا برای خدا بوده و قیامی مقدس است و این معنا را حضرت سید الشهدا(ع) و حضرت زینب(س) به خوبی می دانستند و از ماندگاری آن با خبر بودند، چرا که پیامبر(ص) فرموده بود که برای شهادت امام حسین(ع) آتشی در دل مؤمنین است که هیچ گاه سرد نمی شود و تا قیامت وجود دارد./822/پ202/ف

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶
منظور از شناخت امام معصوم، معرفت به امام به عنوان رهبر معصوم و مفترض الطاعه است.
0
0