۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۶۶۲۳۹۸
معاون آموزش حوزه علمیه لرستان:

تحصیل بیش از یک هزار و ۲۰۰ طلبه برادر در لرستان

تحصیل بیش از یک هزار و ۲۰۰ طلبه برادر در لرستان
حجت الاسلام موسوی گفت: بیش از یک هزار و ۲۰۰ طلبه در ۱۳ مدرسه علمیه لرستان سال تحصیلی را از نیمه دوم شهریور آغاز می کنند.

حجت الاسلام سیدمحمد باقر موسوی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: سال تحصیلی حوزه علمیه برادران لرستان از ۱۶ شهریور به صورت رسمی آغاز خواهد شد.

معاون آموزش حوزه علمیه لرستان با بیان اینکه ۱۳ مدرسه علمیه استان آماده آغاز سال تحصیلی هستند، افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا کلاس های درس حوزه به دو صورت حضوری و مجازی برگزار خواهد شد.

وی حضور طلاب پایه اول در مدارس علمیه برادران و برگزاری کلاس های درس به صورت حضوری را الزامی خواند و اذعان داشت: دروس دیگر پایه ها غیرحضوری برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام موسوی بیان داشت: طبق تصمیماتی که گرفته شده است در هر پایه طلاب موظف هستند یک روز در هفته به صورت حضوری در کلاس درس حاضر شوند.

وی اظهار داشت: در صورت بودن شرایط مناسب و رعایت کامل پروتکل های بهداشتی مدیر هر مدرسه می تواند با هماهنگی و مشورت با شورای مدرسه، کلاس درس برخی پایه ها را حضوری برگزار نماید.

برگزاری دوره اختبار و تثبیت در مدارس علمیه لرستان

معاون آموزش حوزه علمیه لرستان در ادامه با اشاره پذیرش طلاب جدیدالورود در حوزه یادآور شد: هم اکنون دوره اختبار و تثبیت طلاب در مدارس علیه در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه مدارس علمیه برادران لرستان ظرفیت پذیرش ۲۵۰ طلبه را دارا هستند، افزود: امسال به علت شیوع ویروس کرونا و محدودیت در اطلاع رسانی ها، بر آمار داوطلبان ورود به حوزه تأثیر گذاشت.

کیفیت محوری ملاک پذیرش در حوزه علمیه لرستان

حجت الاسلام موسوی مهم ترین معیار در پذیرش طلبه را کیفیت محوری خواند و گفت: آمار نهایی طلاب جذب شده پس از پایان مرحله اختبار و تثبیت اعلام می شود.

وی اذعان داشت:در حال حاضر بیش از یک هزار و ۲۰۰ طلبه در ۱۳ مدرسه علمیه حضور دارند و سال تحصیلی خود را از نیمه دوم شهریور به صورت حضوری و مجازی آغاز می کنند./9451//310/خ

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات