۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۶۶۲۵۳۸
نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان:

کنترل یا حذف دوگانه‌ها از ضروریات جامعه امروز است

کنترل یا حذف دوگانه‌ها از ضروریات جامعه امروز است
هرمزگان - حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده گفت: با شیوع بیماری کرونا، دوگانه های زیادی بین حفظ سلامت جامعه و آموزش، اشتغال و... شکل گرفته که باید این دوگانه ها کنترل شود.

به گزارش خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده امروز در آئین نمادین بازگشائی مدارس با بیان اینکه باید تلاش کرد که نگرانی خانواده ها را در مسیر آموزش فرزندان کاهش داد، گفت: در شرایط فعلی که بیماری کرونا در جامعه وجود دارد، دوگانگی بین سلامت جامعه و ادامه روند آموزش شکل گرفته است.

وی افزود: باید اندیشید که چگونه می توان با حفظ سلامت جامعه، نیازهای جامعه را در حوزه های معنوی، آموزشی، اشتغال و اقتصاد و نیز ارائه فعالیت های خدماتی را تأمین کرد و تلاش در کنترل یا حذف این دوگانه ها می توان پویایی و پیشرفت را به کشور هدیه بخشید.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان ادامه داد: در شرایط فعلی بیماری، آموزش و پرورش با کمک و همراهی همه دستگاههای اجرائی و با جدیت و تلاش مضاعف در مسیر کنترل دوگانه آموزش کشور و سلامت جامعه سربلند بیرون بیایند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده به روند حضوری و مجازی بودن آموزش ها اشاره کرد و اظهار داشت: در جامعه امروز نیاز به آموزش مهارتهای اجتماعی و زندگی بیش از پیش احساس می شود که در کنار آموزش هایی مجازی به این آموزشها که با حضور در مدارس و کلاس درس فراگرفته می شود نیز توجه کرد.

آموزش می توان از طریق مجازی پیگیری شود ولی پرورش نیازمند حضور است

فریدون همتی استاندار هرمزگان نیز در این آئین گفت: برخی آموزش های درسی را می توان از طریق مجازی پیگیری کرد ولی آموزه های پرورشی و فرهنگی با حضور دانش آموزان در مدرسه فرا گرفته می شود.

وی افزود: آموزش و پرورش از ماههای قبل در تدارک آماده سازی مدارس و بستر سازی مناسب برای برگزاری کلاس های حضوری و مجازی بوده است که جا دارد از تلاش همه فرهنگیان و عوامل اجرائی تقدیر دارد.

وی افزود: فردای کشور در گرو تلاش و کوشش امروز معلمان و دانش آموزان در ابعاد آموزشی می باشد که در سال جدید تحصیلی این امر خطیر با حفظ و تأمین سلامت جامعه همراه شده است.

همتی اظهار امیدواری کرد: در سال تحصیلی جدید با آموزش های بهداشتی در بدنه جامعه و جدیت خانوده ها شاهد روند نزولی بیماری کوئید 19 در جامعه باشیم.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان هرمزگان اضافه کرد: وجود 222 خوابگاه دانش آموزی در مناطق مختلف استان با هدف استفاده دانش آموزان روستائی از منابع و شرایط مطلوب آموزشی، گام مهمی در راستای تحقق عدالت آموزشی است.

مقام عالی استان هرمزگان، افزایش فضاهای ایمن آموزشی را از دیگر موارد تحقق عدالت آموزشی در استان نام برد و افزود: بیش از 14 هزار دانش آموز در سال جاری به جمعت آموزش و پرورش اضافه می گردد که 46 آموزشگاه نیز در سال جاری به بهره برداری می رسد.

مدارس، معلمان و دانش آموزان در فواصل مختلف مورد پایش بهداشتی قرار می گیرند

حسین فرشیدی رئیس علوم پزشکی استان هرمزگان هم گفت: برای رصد و کنترل بیماری کوئید19، مدارس، معلمان و دانش آموزان در فواصل مختلف مورد نمونه گیری و پایش بهداشتی قرار می گیرند.

وی با تأکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی گفت: در سال جاری و همراه با روند آموزه های درسی و پرورشی مدارس، واژه جدیدی به نام کوید 19 را داریم که نیازمند رعایت جدی پروتکل های بهداشتی هستیم.

رئیس علوم پزشکی استان هرمزگان افزود: کاری که کشور در چندین سال قبل مبنی بر استفاده از فضای مجازی و غیر حضوری کردن برخی آموزش ها باید انجام می داد، این بیماری در طی چند ماه بر ماه تحمیل کرد.

فرشیدی ادامه داد: برای رصد و کنترل بیماری کرونا و ارتقاء سلامت نسل آینده جامعه، مدارس معلمان و دانش آموزان در فواصل مختلف مورد نمونه گیری و پایش بهداشتی قرار خواهند گرفت.

وی تصریح کرد: بازرسی فضاهای آموزشی، اجرای پروتکل های بهداشتی، تعداد و تراکم جمعیت دانش آموزی در کلاس ها و همچنین نحوه ارتباط و بهره گیری از وسایل فردی و آموزشی در مدارس از دیگر مواردی است که توسط کارکنان بهداشتی مورد رصد قرار می گیرند.

رئیس علوم پزشکی استان هرمزگان بر آمادگی کامل علوم پزشکی استان برای انجام تست های پزشکی بیماران مشکوک به کرونا خبر داد و گفت: افرادی که دچار مشکلاتی نظیر تب، سرفه، عدم آمادگی بدنی لازم و دیگر علائم بیماری کرونا هستند، با استراحت و نیز مراجعه به مراکز انجام تست های پزشکی، از سلامت یا درگیری خود نسبت به بیماری کوید 19 اطلاع پیدا کنند./851/د102/ب1

ارسال نظرات