۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۶۶۵۷۷۲
حجت الاسلام والمسلمین زمانی مطرح کرد؛

خدمت رسانی صدها طلبه تهرانی در موج سوم کرونا

خدمت رسانی صدها طلبه تهرانی در موج سوم کرونا
تهران - حجت الاسلام والمسلمین زمانی از آمادگی اعزام ۷۵ روانشناس متخصص حوزوی به بیمارستان های کشور خبر داد و گفت: صدها طلبه تهرانی در موج سوم کرونا خدمت می کنند.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن زمانی، به تشریح اقدامات و برنامه های حوزه علمیه در مقابله با موج سوم کرونا پرداخت و اظهار داشت: ستاد حوزوی بحران و حوادث غیر مترقبه در جریان مواجهه با بحران کرونا از اواخر سال گذشته وارد میدان عمل شد و قریب به ۲۰ هزار طلبه و روحانی جهادی دغدغه مند در 10 کمیته تخصصی مشغول خدمت رسانی به مردم آسیب دیده از کرونا شدند.

مسئول ستاد حوزوی بحران و حوادث غیر مترقبه افزود: عیادت از بیماران کرونایی در بیمارستان ها، تجهیز و تغسیل اموات در آرامستان‌ها، پیشگیری از انتقال ویروس با اقداماتی چون ضدعفونی و گندزدایی سطوح در مناطق آلوده و همچنین اعزام مشاور روانشناس فاضل و متخصص به بیمارستان ها از جمله اقدامات این چهار کمیته هستند که تعداد زیادی از طلاب در این چهار کمیته فعالیت دارند.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی با اشاره به موج دوم کرونا افزود: موج دوم کرونا موج ضعیفی بود و تعداد کمتری از طلاب در بیمارستان ها و آرامستان ها فعالیت داشتند بر همین اساس با اتمام موج دوم یک آرامش نسبی در کشور حاکم شد و طلاب توانستند در این فاصله که آغاز سال تحصیلی بود به تحصیل و مدرسان به تدریس علوم حوزوی مشغول شوند.

برگزاری دوره های آموزشی برای خدمت رسانی تخصصی به بیماران کرونایی

وی با اشاره به آغاز موج سوم کرونا، اظهار داشت: حوزه علمیه به مجرد آغاز موج سوم کرونا سه اقدام اساسی در مقابله با کرونا ویروس انجام داد؛ نخستین اقدامی که صورت گرفت برگزاری دوره های آموزشی فشرده به منظور نحوه خدمت رسانی تخصصی به بیماران بستری شده کرونایی مانند اعزام مشاور و روان پزشک متخصص فاضل حوزوی به بیمارستان‌ها بود که توسط اساتید متخصص بیمارستانی و حوزوی انجام گرفت.

مسئول ستاد حوزوی بحران و حوادث غیر مترقبه ادامه داد: این دوره فشرده به دو شیوه حضوری و غیر حضوری برای طلاب سراسر کشور برگزار شد تا طلاب جهادی تخصص، دانش و توانمندی لازم برای حضور فنی‌تر در بیمارستان ها را کسب کنند.

اعزام طلاب به بیمارستان ها با آغاز موج سوم کرونا

حجت الاسلام والمسلمین زمانی با اشاره به دومین اقدام حوزه علمیه در موج سوم کرونا، گفت: ثبت نام از طلاب جهادی و اعزام نیرو به بیمارستان ها از دیگر اقداماتی بود که حوزه علمیه با آغاز موج سوم کرونا انجام داد تا طلاب در چهار شیفت به صورت شبانه روز به بیماران کرونایی خدمت کنند؛ اعزام طلاب جهادی متخصص دوره دیده کاملا فنی و با هماهنگی کامل روسای بیمارستان ها صورت می پذیرد.

وی افزود: طلاب جهادی تنها با هماهنگی رییس بیمارستان ها می توانند به بیماران کرونایی خدمت کنند در غیر این صورت از ورود به بیمارستان‌ها نهی شده اند؛ طلاب جهادی علاقمند با حضور در بیمارستان ها می توانند با مشورت مدیران حوزه های علمیه استان به بیماران کرونایی خدمت کنند.

آمادگی اعزام ۷۵ روانشناس و مشاور متخصص حوزوی به بیمارستان های کشور

مسؤول ستاد حوزوی بحران و حوادث غیر مترقبه اضافه کرد: البته فعالیت های دیگری در حال انجام است و آن مساله حضور طلاب در آرامستان ها است، در حال حاضر بسیاری از اموات کرونایی توسط طلاب تجهیز و تغسیل می شوند.

این مسؤول حوزوی ادامه داد: همچنین در موج سوم کرونا کمیته مشاور روانشناسی متشکل از ۷۵ طلاب فاضل، متخصص، روانشناس و مشاور آماده اعزام به بیمارستان های اقصی نقاط کشور هستند.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی درباره سومین اقدام حوزه علمیه در مقابله با موج سوم کرونا گفت: از دیگر اقدامات حوزه علمیه برای مقابله با موج سوم کرونا برگزاری دوره آموزشی فشرده ۸۰ ساعته به منظور تربیت مشاور و روانشناس متخصص بود که با حضور اساتید برجسته دانشگاهی و حوزوی در ده استان به صورت آنلاین برگزار شد.

وی افزود: به درخواست استان‌های یزد و گیلان اساتید این دوره برای تدریس به این استان ها نیز اعزام شدند و همچنین قرار شد در صورت نیاز این اساتید به ۱۰ استان دیگر که وضعیت قرمز دارند نیز اعزام شوند تا طلاب فاضلی که سابقه تحصیل در رشته مشاوره و روانشناسی دارند در این دوره فشرده تخصصی و تکمیلی به منظور کمک رسانی به بیماران کرونایی شرکت کرده و دوره ببینند.

خدمت رسانی صدها طلبه تهرانی در موج سوم کرونا

مسؤول ستاد حوزوی بحران و حوادث غیر مترقبه بیشترین حضور و فعالیت طلاب جهادی را مربوط به استان تهران دانست و عنوان کرد: متاسفانه تهران بیشترین آمار کرونایی و تلفات را در کشور به خود اختصاص داده است طبعا طلاب نیز حضور و فعالیت چشمگیرتری در این استان دارند و امروز صدها طلبه در بیمارستان ها و آرامستان های پایتخت مشغول خدمت رسانی به مردم هستند.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی افزود: چندی پیش همه فوتی های کرونایی پایتخت را طلاب جهادی در بهشت زهرا(س) تغسیل و تجهیز می کردند اما اخیرا با مساعدتی که صورت گرفت تعدادی از کارمندان رسمی بهشت زهرا(س) اعلام آمادگی کردند که به کمک نیروهای جهادی بیایند تا به نوعی از این بار سنگین که طلاب بر عهده گرفته بودند کاسته شود.

وی در پایان کرونا را آزمون شکر و خدمت برای بشر دانست و خاطرنشان کرد: ملت ایران در جریان شیوع کرونا از کمک مومنانه گرفته تا خدمت به بیماران کرونایی در جهان خوش درخشیدند.

منبع: مهر

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات