۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۲
کد خبر: ۶۶۶۰۱۰
امام جمعه دزفول:

رفع مشکلات مردم وظیفه اصلی مسؤولان است

رفع مشکلات مردم وظیفه اصلی مسؤولان است
خوزستان - امام جمعه دزفول گفت: مسؤولان و مردم با مقاومت در برابر زیاده خواهی دشمن توانستند تهدیدها را تبدیل به فرصت کنند.
حجت الاسلام محمد علی قاضی دزفولی، امام جمعه دزفول در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، در رابطه با کمک‌های مؤمنانه در ماه صفر گفت: بیماری کرونا مانع از برگزاری مراسمات بود به همین دلیل مخارج آن در قالب بسته‌های معیشتی بین نیازمندان تقسیم شد.

امام جمعه دزفول کمک‌های مؤمنانه را التیامی برای اقشار آسیب پذیر خواند و بیان داشت: در این روز‌ها با کاهش ارزش پول ملی و گرانی‌های موجود فشار اقتصادی روی مردم حتی اقشار متوسط زیاد است، کمک‌های مؤمنانه می‌تواند حفره‌های کوچک اقتصادی زندگی مردم را پر کرده و التیامی برای اقشار آسیب پذیر باشد.

حجت الاسلام قاضی دزفولی کمک‌های مؤمنانه را مسکن موقت خواند و با اشاره به ضرورت تحقق شعار سال توسط مسؤولان افزود: مسؤولان باید نگاهشان به اقتصاد کشور و مسائل معیشت مردم برگرفته از مطالبات مقام معظم رهبری باشد و وظایف خود را در قبال تحقق شعار سال به نحو احسن انجام دهند.

وی ادامه داد: کمک‌های مؤمنانه موجب کاهش شتاب گرانی و تورم می‌شود، از سوی دیگر مسؤولان باید به گونه‌ای عمل کنند که بحث اشتغال و اقتصاد کشور متحول شود.

امام جمعه دزفول در خصوص راهکار‌هایی برای حل مشکل اقتصادی کشور با توجه به توانمندی‌های داخلی کشور عنوان داشت: مسؤولان باید وجهه همت و اهتمام خود را صرف رفع مشکل اقتصادی مردم کنند؛ در چهل سال گذشته فشار‌های دشمن به صورت مضاعف بوده، ولی مسؤولان و مردم با مقاومت در برابر زیاده خواهی و تحریم‌های دشمن توانستند تهدید‌ها را تبدیل به فرصت کنند.

حجت الاسلام قاضی دزفولی تهدید‌های دشمن را عامل شکوفایی ابتکار جوانان خواند و دررابطه با به وجود آمدن عدالت اجتماعی در کشور گفت: وضعیت استفاده از امکانات کشور باید برای قشر متوسط جامعه و مسؤولان یکسان باشد، در غیر این صورت تبعیض و ظلم آشکار تلقی و برای مردم قابل پذیرش نیست.

وی با بیان اینکه مسؤولان باید سیاست‌های تدوین شده مقام معظم رهبری را سرلوحه کار خود قرار دهند، تصریح کرد: مسؤولن از اقدامات سلیقه‌ای بپرهیزند و سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی را که مقام معظم رهبری تدوین و ابلاغ کرده سرلوحه کار خود قرار دهند.

امام جمعه دزفول در پایان به آزادسازی کالا‌های موجود در انبار گمرک و جلوگیری از خام فروشی اشاره کرد و گفت: میلیون‌ها کالای مورد نیاز مردم  در انبار گمرک‌ها نگهداری می‌شود، آزادسازی آن‌ها می‌تواند در کاهش نرخ تورم مؤثر واقع شود؛ جلوگیری از خام فروشی می‌تواند در اشتغال زایی و بی نیازی کشور نقش مهمی را ایفا کند./۹۴۵۶/ت302/ب1
ارسال نظرات