۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۶۷۰۲۹۲
آیت الله صدیقی:

مرحوم آیت الله یزدی هرگز دربرابر جریان اشرافیت سکوت نکرد

مرحوم آیت الله یزدی هرگز دربرابر جریان اشرافیت سکوت نکرد
تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با بیان اینکه مرحوم آیت الله یزدی هرگز دربرابر جریان اشرافیت سکوت نکرد، گفت: آن مرحوم مدافع انقلاب بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره)، امروز در جلسه درس اخلاق که در همین مدرسه علمیه برگزار شد، گفت: نزد خداوند متعال عزیزتر و شریف تر از اهل بیت(ع) وجود ندارد برای همین ما انسان ها آن بزرگواران را شفیع و واسطه قرار می دهیم و از خداوند درخواست خود را تمنا می کنیم.

وی با بیان اینکه ائمه اطهار(ع) مخزن علوم الهی هستند و انسان ها شعاعی از وجود آن بزرگواران به شمار می روند، اظهار داشت: همه هستی به برکت وجود آنان خلق شده از این رو لازم است به اهل بیت(ع) خصوصا امام زمان(ع) توجه ویژه داشته باشیم.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با تاکید بر اینکه انسان بخصوص شخص طلبه حق ندارد وقت خود را به بطالت بگذراند، عنوان کرد: انسان با عنایت الهی می تواند برای دیگران برکت و خیر باشد؛ عزت نفس داشتن یکی از مصادیق برکت به شمار می رود.

آیت الله صدیقی با اشاره به اینکه طمع مانع داشتن عزت نفس می شود، گفت: کسانی که راحت از کنار دنیا می گذرند دارای عزت نفس هستند؛ آیت الله یزدی واقعا ملا و عالمی ناطق بود و از سوی امام راحل اجازه اجتهاد داشت، عالم ناطق اهل تبلیغ و جهاد است و در جایی که لازم باشد فریاد می زند.

وی در ادامه آیت الله یزدی را شخصیتی مرشد، معلم و استاد خواند و عنوان کرد: آن مرحوم هرگاه سخن می گفت خدا را در نظر می گرفت و می توان گفت از شجاع ترین و غیرت مندترین علمای انقلاب در برابر انحرافات و بدعت ها به شمار می رفت.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با تاکید بر اینکه آیت الله یزدی هرگز دربرابر بعضی از مسؤولان سکوت نکرد، گفت: کسی که بدعتی ببیند و سکوت اختیار کند هرگز مشمول رحمت و عنایت الهی نمی شود، آن مرحوم مدافع نظام بود و هر مشکلی که برای نظام پیش می آمد تمام قد می ایستاد و با افشاگری از انقلاب دفاع می کرد.

آیت الله صدیقی در پایان با تاکید بر اینکه مرحوم آیت الله یزدی در عرصه جهاد حضور عالمانه داشت، خاطرنشان کرد: آن مرحوم زبان ابوذری داشت و هرگز دربرابر جریان اشرافیت سکوت نکرد و در همه سنگرها به انقلاب خدمت کرد./813/

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
دردو بر این عالم انقلابی
1
0