۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۶۷۲۶۴۴
حجت الاسلام شکریان مطرح کرد؛

مقاومت و دفاع از ولایت، مهم ترین عنصر تمدن سازی حضرت زهرا

مقاومت و دفاع از ولایت، مهم ترین عنصر تمدن سازی حضرت زهرا
مازندران - حجت الاسلام شکریان گفت: مهم ترین و بارز ترین منظومه ایدئولوژی حضرت فاطمه زهرا(س) ولایت مداری و پایداری و مقاومت در این مسیر بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران  امروز در ویژه برنامه سالروز شهادت نخستین شهیده راه ولایت حضرت زهرا(س) و با اشاره به ابعاد شخصیتی این بانوی معظم و مکرم اسلام، اظهار داشت: دخت نبی مکرم و معظم اسلام حضرت محمد(ص) در طول هیجده سال عمر بابرکت خود منشاء تحولات بسیاری در دنیای اسلام شد و توانست اینگونه در عمر بسیار کوتاه مهم ترین اثرات و منشاء برکات برای اسلام و جامعه اسلامی باشد.

وی در ادامه با اشاره به منظومه فکری این شهیده راه ولایت حضرت زهرا(س) افزود: این بانوی بزرگ اسلام همواره برای اعتلای جامعه اسلامی چه در دوران حیات نبی مکرم اسلام (ص) و چه در دورانی که در کنار امیر مومنان علی(ع) حضور داشت تلاش کرد و تنها راه اعتلای جامعه اسلامی را در گرو ولایتمداری امت اسلامی می دانست و برای تحقق آن هم جان خود را فدا ولایت و ارزش های اسلامی کرد.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره شخصیت ممتاز این بانوی بزرگ و فداکار اسلام و سبک و سیره زندگانی حضرت زهرا(س)، تصریح کرد: نقش تمدن ساز این بانوی معظم اسلام بر هیچ کس پوشیده نیست و امروز هم بسیاری از شخصیت های بزرگ جهان اسلام و ایران اسلامی با تاسی از این شهیده عالم در جامعه نقش آفرینی کردند.

حجت الاسلام شکریان به الگوگیری امام خمینی(ره) در پایه گذاری حکومت اسلامی در ایران اشاره کرد و گفت: امام راحل انقلاب اسلامی را برگرفته از همان مکتب فاطمی(س) و حسینی (ع) پایه گذاری کرد.

وی با اشاره به ارادت بسیار ویژه سردار بزرگ و نامی ایران اسلامی و جبهه مقاومت شهید سپهبد قاسم سلیمانی و هم رزمانش به حضرت زهرا(س)و اهل بیت(ع) ایشان، خاطر نشان کرد: سپهبد شهید در وصیت نامه خود اینگونه ابراز ارادت می کند که خدایا سپاس که مرا از اشک بر فاطمه (س) بهره مند نمودی و خدایا ثروت چشمانم گوهر اشک بر حسین فاطمه است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به نقش فعال حضرت زهرا(س) در طول عمر بابرکت و کوتاه خود، تاکید کرد: زنان جامعه اسلامی امروز با الگو گیری از منظومه فکری و سبک زندگانی این بانوی شهیده اسلام نقش بسیار مهمی در جامعه تمدنی ایران اسلامی خواهند داشت و باید با دو عنصر حجاب و بصیرت در مقابل هجمه های فرهنگی ایستادگی کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به سیره علمی و عملی حضرت زهرا(س) در تحولات سیاسی و اجتماعی جامعه اسلامی، اظهار داشت: دخت نبی مکرم اسلام بنیانگذار مکتب مقاومت و پایداری است و در شرایط بسیار حساس و بحرانی در مقابل انحرافات و کج روی ها ایستادگی کرد.

حجت الاسلام شکریان ادامه داد: حضرت زهرا(س) در دفاع از حریم ولایت به شهادت رسید و روش های دفاع از ولایت را باید از حضرت زهرا (س) آموخت از ایراد خطبه و سخنرانی گرفته تا در خانه مهاجر و انصار رفتن، تا فرزند و خودش را فدای ولایت کردند.

استاد حوزه علمیه مازندران بر ضرورت تقویت و نشر سیره فاطمی در جامعه امروز تأکید کرد و گفت: راه برون از مشکلات امروز جامعه اسلامی ادامه راه آن بانوی بزرگ جهان اسلام است./950/

ارسال نظرات