۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۶
کد خبر: ۶۷۳۴۶۱
نماینده ولی فقیه در مازندران تأکید کرد؛

ضرورت معرفی عالمان و مفاخر دینی با بهره گیری از زبان هنر به جامعه

ضرورت معرفی عالمان و مفاخر دینی با بهره گیری از زبان هنر به جامعه
مازندران - نماینده ولی فقیه در مازندران بر ضرورت معرفی عالمان و مفاخر دینی با بهره گیری از زبان هنر به جامعه تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار عوامل تولید فیلم مستند آیت الله کوهستانی با بیان این که برای کار بزرگ باید از انسان بزرگ دعوت کرد، گفت: خداوند برای انجام رسالت خود انسان بزرگی همچون پیامبر اکرم(ص) را برگزید.

وی با بیان این که حضرت علی(ع) ملاک بزرگی و بزرگواری که درباره وجود پیامبرگرامی اسلام (ص) بیان داشتند کوچکی و حقارت دنیا می دانند، افزود: امام علی (ع) قهرمان میدان بها ندادن به دنیا بود.

امام جمعه ساری با اشاره به این که نخستین پیشوای شیعیان عالم هیچ گاه در قید و بند دنیا نبود، افزود: امام علی(ع) دنیا را هزینه خلق کردند.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی در ادامه سخنان خود با بیان این که امام راحل نمونه یک انسان بزرگوار بود که با انقلاب اسلامی کار بزرگی را انجام دادند، ادامه داد: امروز می بینیم همه دنیا در مقابل عظمت انقلاب عاجز ماندند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که این عظمت و بزرگی انقلاب از سوی انسان الهی بزرگ صورت می پذیرد، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) با پایه گذاری انقلاب اسلامی، به ملت ایران عزت و عظمت خاصی بخشیدند.

امام جمعه ساری با بیان این که انسان های بزرگ سرمایه های عظیمی برای ما هستند، تصریح کرد: تا مرد بزرگی نباشد کار بزرگی هم صورت نمی گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی در ادامه سخنان خود از آیت الله کوهستانی(ره) به عنوان مصداق بازر یک انسان بزرگ یاد کرد و افزود: دنیا در نظر این شخصیت بزرگ حقیر بود و همواره زندگی ساده و محقری داشتند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که آیت الله کوهستانی(ره) به لذت، شهوت، پست و مسائل مادی هیچ بها و اهمیتی نمی داد، ادامه داد: برای این عالم وارسته آخرت، سعادت، مردم و خدمت به مردم مهم بود که این خصوصیات گمشده بشر امروز است.

امام جمعه ساری با اشاره به این که چنین انسان های بزرگی می توانند در جامعه اثرگذار باشند، گفت: در آن شرایط خفقان رضاخانی این عالم مهذب مدرسه علمیه را در آن منطقه تأسیس کرد که هزاران نفر تا امروز در آن پایگاه علمی تربیت و پرورش یافتند.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با بیان این که معنویت و عرفان آیت الله کوهستانی(ره) زبانزد بود، افزود: هر فردی با ایشان ملاقات می کرد عظمت خدا را در ایشان می دید.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید بر معرفی و نشر سیره علمی و عملی این چنین شخصیت هایی به جامعه امروز تأکید کرد و گفت: ترویج چنین شخصیت های بزرگی ترویج بزرگواری است.

وی ادامه داد: اگر ما می خواهیم اخلاق و معنویت در جامعه رواج پیدا کند باید چنین انسان هایی را با زبان امروز دنیا که بهتر حس می شود یعنی زبان هنر که در دنیا جایگاه ویژه ای دارد به جامعه بشناسانیم.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با اشاره به اثرگذاری هنر در ترویج ارزش های دینی و معنوی به جامعه، خاطرنشان کرد: باید مفاخر علمی و دینی جامعه را با زبان هنر به ویژه فیلم با محتوای غنی و هنرمندانه به جامعه معرفی کنیم./950/پ210/ب1

ارسال نظرات