۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۶۷۴۶۷۵
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران مطرح کرد؛

دنیا گرایی و تجمل طلبی، بزرگ ترین آفت جامعه روحانیت

دنیا گرایی و تجمل طلبی، بزرگ ترین آفت جامعه روحانیت
مازندران - حجت الاسلام طبرسی، مشی اشرافی گرایانه در میان مسؤولان به ویژه جامعه روحانیت را بسیار خطرناک و عامل انحراف انسان دانست.

حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، زهد و ساده زیستی را سیره علمای سلف دانست و گفت: بسیاری از علما و فقهای دینی در طول تاریخ با الگوپذیری از سیره پیامبر گرامی اسلام و ائمه معصومین(ع) زندگی ساده و بی آلایشی را مورد توجه قرار دادند.

وی با بیان این که در سیره علما و فقهای بزرگ ساده زیستی و قناعت جزء اصول مهم و غیر قابل تغییر به شمار می رفته است، افزود: علمای پارسا همواره سعی کردند از وسوسه های دنیوی و مادی دور بمانند چون آن را عامل انحراف و دور شدن از خداوند متعال می دانستند.

استاد حوزه علمیه مازندران، یکی از مهم ترین دلایل رجوع مردم به عالمان دینی در ادوار مختلف تاریخ را ساده زیستی و زهد علما دانست و خاطرنشان کرد: علما همواره ملجأ مردم به ویژه طبقه محروم و مستضعف جامعه بودند و این به دلیل زهد و ساده زیستی آنها بوده است.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که فقهای بزرگ در سایه زهد و تقوای الهی به مقامات و درجات عالی علمی و معنوی دست پیدا کردند، تصریح کرد: در سیره عالمان بزرگ دینی، زهد و ساده زیستی جزء مسائل بسیار مهم و پررنگ زندگی آنها بوده است.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران، اشرافی گری و غرق شدن در وسوسه های دنیوی را عامل انحراف بسیاری از بزرگان در طول تاریخ دانست و خاطرنشان کرد: همان طور که امام راحل فرمود، آن چیزی که اهداف روحانیت را پیش برده و آنها را حفظ کرده زندگی ساده بوده است.

استاد حوزه علمیه مازندران، یکی از دلایل عشق مردم به امام خمینی(ره) را ساده زیستی، زهد و تقوای الهی ایشان عنوان کرد و گفت: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در همه مراحل زندگی ساده‌زیستی و اکتفاءکردن به حداقل زندگی را منش خویش قرار داده بودند.

حجت الاسلام طبرسی، اشرافی گری را آفت بزرگی برای جامعه روحانیت دانست و خاطرنشان کرد: زندگی اشرافی و توجه به تجملات انسان را از توجه به یاد خدا غافل خواهد کرد و موجب از دست رفتن پایگاه مردمی خواهد شد.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که علما و روحانیان همواره باید توجه کنند تا سطح زندگی آنها از سطح زندگی مردم بالاتر نرود، تصریح کرد: جامعه روحانیت برای اثرگذاری در میان مردم باید ساده زیستی و زهد را پیش روی خود قرار دهد.

استاد حوزه علمیه مازندران، مهم ترین عامل انحطاط جوامع و تمدن های گذشته را اشرافی گری دانست و با بیان این که اگر اشرافیت بر ذهن انسان ها سایه افکنده باشد دیگر جایی برای رشد ارزش های معنوی در جامعه نخواهد بود، افزود: بزرگ ترین آفت جامعه روحانیت در طول تاریخ دنیا گرایی و تجمل طلبی بوده است.

حجت الاسلام طبرسی، دنیا گرایی و بی توجهی به ارزش های اخلاقی و معنوی، انسان را از ارزش های دینی و انسانی دور خواهد کرد، بیان داشت: مشی اشرافی گرایانه در میان مسؤولان به ویژه جامعه روحانیت بسیار خطرناک و عامل انحراف انسان خواهد بود.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران، امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری را دو الگوی ساده زیستی، زهد و تقوا معرفی کرد و افزود: این دو شخصیت تراز اول نظام مقدس جمهوری اسلامی در ساده زیستی و پرهیز از زندگی اشرافی در میان رهبران جهان نظیر ندارند./950/

ارسال نظرات