۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۶۸۳۳۸۵
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی:

رهبر معظم انقلاب به نیروهای متخصص داخلی اعتماد و باور قلبی دارند

رهبر معظم انقلاب به نیروهای متخصص داخلی اعتماد و باور قلبی دارند
خاتمی با بیان اینکه رهبر انقلاب به نیرو‌های متخصص داخلی اعتماد، اعتقاد و باور قلبی دارند، گفت: زدن واکسن ایرانی توسط ایشان، تقدیر عملی از زحمات دانشمندان ایرانی بوده است.

دکتر سید مسعود خاتمی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، درباره تولید واکسن ایرانی کرونا گفت: زمانی که واکسن ایرانی کرونا در حال ساخت و مراحل تست های آزمایشگاهی بود، تمام کارشناسان پزشکی و دست اندرکاران اعتراف داشتند که این واکسن کوو ایران برکت، واکسنی قابل اطمینان بوده و دارای کیفیت بالایی است.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب همواره به نیروهای متخصص داخلی اعتماد، اعتقاد و باور قلبی دارند، افزود: زدن واکسن ایرانی کرونا توسط رهبر معظم انقلاب، نشانه باور داشتن ایشان به تولیدات داخلی و نیز تقدیر عملی رهبر انقلاب از زحمات و تلاشهای دانشمندان داخلی بوده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: خانم دکتر مینو محرز متخصص بیماریهای عفونی و از نخبگان جامعه که در سیر کامل تولید واکسن ایرانی برکت بوده و وی نیز واکسن ایرانی کرونا را زده، از این رو واکسن ایرانی کرونا از هر جهت قابل اطمینان و اعتماد است.

 وی با بیان اینکه باید مسؤولان تزریق واکسن عمومی را زودتر شروع می کردند، گفت: تا زمانی که واکسن ایرانی کرونا مراحل و تست های آزمایشگاهی را پشت سر نگذاشته و تأییدیه وزارت بهداشت جهانی را نگرفته بود، مجبور بودیم برای اقشار آسیب پذیر جامعه، واکسن های خارجی وارد کنیم.

خاتمی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی با تمام قوای خود از تولید واکسن ایرانی کرونا حمایت خواهد کرد، اظهار داشت: تولید انبوه واکسن ایرانی کرونا از بسیاری از مشکلات جلوگیری می کند و همچنین جلوی خروج ارز برای واردات واکسن را خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه تولید واکسن ایرانی کرونا توسط نخبگان و دانشمندان جای بسی خوشحالی و امیدواری دارد، افزود: هنوز واکسن کوو ایران برکت به تولید انبوه نرسیده، اما برخی کشورها برای خرید آن اعلام آمادگی کردند و این امر نشان دهنده آن است که دانشمندان و نخبگان داخلی کالای در سطح استانداردهای جهانی تولید می کنند./998/

ارسال نظرات