۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۶۸۴۳۹۰

برگزاری مراسم سوگواری شهادت امام جواد در خبرگزاری رسا

برگزاری مراسم سوگواری شهادت امام جواد در خبرگزاری رسا
مراسم سوگواری شهادت امام جواد(ع) با حضور مدیر عامل و اعضای خبرگزاری رسا در نمازخانه این مؤسسه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، مراسم سوگواری شهادت امام جواد(ع) ظهر امروز، با حضور مدیر عامل و اعضای خبرگزاری رسا در نمازخانه این مؤسسه برگزار شد.

حجت الاسلام سید حسین صفوی در این مراسم به سیره اخلاقی و اجتماعی امام جواد(ع) پرداخت و گفت: برخی از توسل به ائمه اطهار(ع) غافل هستند و برخی نیز اعتقاد به کرامات معصومان ندارند، از این رو برای گرفتن حاجات خود به آن حضرات متوسل نمی شوند.

برگزاری مراسم سوگواری شهادت امام جواد در خبرگزاری رسا

 وی بر ضرورت امام شناسی از سوی شیعیان تأکید کرد و گفت: باید مؤمنان با یقین کامل در جلسات اهل بیت(ع) حضور یابند تا آثار و برکات این مجالس در زندگی آنها جاری شود.

حجت اسلام صفوی با بیان این که امام رضا(ع) فرمودند تولد حضرت جواد الائمه با برکت ترین مولد در اسلام بوده است، اظهار داشت: برخی امامت امام رضا(ع) را قبول داشتند، اما بعد از شهادت ایشان، امامت امام جواد(ع) را نپذیرفتند و جزء جریان واقفیه شدند.

سخنران این مجلس بیان کرد: امام رضا و امام محمد تقی علیهم السلام در دوران هارون الرشید و مأمون که از خلفای زیرک و منافق عباسی بودند، زندگی می کردند، از این رو این امامان برای شناساندن چهره واقهی خلفای عباسی به جامعه با مشکلات زیادی مواجه بودند.

وی با بیان اینکه باید مؤمنان توفیق شناخت و معرفت ائمه اطهار(ع) را از درگاه خداوند بخواهند، گفت: تمام شیعیان باید عزم راسخ در جهت امام شناسی و شناخت سیره ائمه اطهار و حضرت ولی عصر داشته باشند.

گفتنی است، در انتهای این مراسم مداح اهل بیت(ع) به ذکر مصیبت شهادت امام جواد(ع) پرداخت.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۵
احسنت ماجور باشید ان شاالله
0
0