۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۶۸۵۱۰۲

نگاهی به سایه شوم انگلیس بر جامعه مسلمانان

نگاهی به سایه شوم انگلیس بر جامعه مسلمانان
حکیم باشی گفت: مهم ترین عنصر امت اسلامی آگاهی و جدی بودن در برابر مصالح اسلام و انجام اعمال لازم برای مقابله با دشمنان است.

حسن حکیم باشی عضو هیئت علمی پزوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا در موضوع استعمار انگلیس بر کشور های اسلامی و تشکیل رژیم صهیونستی گفت: یکی از توصیه های اصلی اسلام و قرآن در ارتباط با کفار و روابط بین الملل به مسلمانان امت اسلامی " آگاهی و متحد " شدن در برابر دشمنان اسلام بویژه در مسائل فرهنگی می باشد.

وی افزود: مهم ترین عنصر امت اسلامی آگاهی و جدی بودن در برابر مصالح اسلام و انجام اعمال لازم برای مقابله با دشمنان است زیرا خداوند به صراحتا در قرآن کریم آیه ۱ سوره ممتحنه به این موضوع اشاره کرده است، یَآ أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ لَا تَتَّخِذُواْ عَدُوِّى وَعَدُوَّکُمْ أَوْلِیَآءَ تُلْقُونَ إِلَیْهِم بِالْمَوَدَّةِ وَقَدْ کَفَرُواْ بِمَا جَآءَکُم مِّنَ الْحَقِ‏ّ یُخْرِجُونَ الرَّسُولَ وَإِیَّاکُمْ أَن تُؤْمِنُواْ بِاللَّهِ رَبِّکُمْ إِن کُنتُمْ خَرَجْتُمْ جِهَاداً فِى سَبِیلِى وَابْتِغَآءَ مَرْضَاتِى تُسِرُّونَ إِلَیْهِم بِالْمَوَدَّةِ وَأَنَاْ أَعْلَمُ بِمَآ أَخْفَیْتُمْ وَمَآأَعْلَنتُمْ وَمَن یَفْعَلْهُ مِنکُمْ فَقَدْ ضَلَّ سَوَآءَ السَّبِیلِ‏.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی بیان کرد: یکی از ابزار های دشمن برای مقابله با نهضت اسلامی تهاجم فرهنگی است زیرا مسلمانان دارای غیرت و تعصب می باشند که توانسته اند اسلام را در آسیا و آفریقا گسترش دهند و شکست ناپذیر شدند اما دشمن با فریب کاری و حیله گری بویژه در مسائل فرهنگی مانع از این امر شد و باعث از دست دادن مناطقی مانند اندولس از مسلمانان و کاهش قدرت سیاسی و اقتصادی آن ها شد.

حسن حکیم باشی باتوجه به شرارت های کشور های استعمار گر مانند انگلیس افزود: یکی از راه های دشمن ایجاد تفرقه است که این از همان ضرب المثل معروف " تفرقه بنداز و حکومت کن " نشات گرفته می شود که انگلیس جنگ و اختلافات مذهبی و دینی به راه می اندازد و سعی بر تغییر عقیده و چیره شدن بر آن را دارد.

وی اظهار داشت: امروزه حیله های روباه پیر و مکار همه گیر شده است که فرقه هایی مانند صهیونیسم، فراماسون، بهاییت، وهابیت و... برای تفرقه و حفظ منافع و منابع خود تشکیل داده است که مسلمانان باید درس بگیرند و فریب حیله های دشمنان را نخورند.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: یکی از راه های مقابله با حیله های دشمنان به ویژه کشور انگلستان افزایش بصیرت در مرحله عمل می باشد که در صورت عدم آگاهی و بصیرت ضربات جبران ناپذیری جامعه اسلامی متحمل می شود که تاریخ گواه آن است.

ارسال نظرات