۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۶۸۵۹۰۹
مسئول گروه جهادی شهید نوری:

آب خوزستان در چنگال زمین خواران گرفتار شده است!

آب خوزستان در چنگال زمین خواران گرفتار شده است!
حجت الاسلام باقی با اشاره به اتفاقات آبادان گفت: در قضایا آبادان همه مسؤولین آمدند ولی یک مرتبه کار را رها کردند و ما نگرانیم که مسؤولین یک هفته به فکر خوزستان باشند.

حجت الاسلام یاسین باقی مسئول گروه جهادی شهید سید جاسم نوری مسؤول گروه جهادی شهید سید جاسم نوری در گفت و گو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، به تشریح اقدامات گروه جهادی در خوزستان پرداخت و گفت: فعالیت های ما بیشتر بحث مطالبه گری بود که از خیلی وقت پیش که بحران شروع شد ما به مسؤولین شهرستان و بعد استان رجوع کردیم که جواب ندادند، بعد آمدیم در سطح ملی پیگیری کردیم و در استان تهران با آقای زاکانی و حاج آقای قمی صحبت کردیم و نامه ی ما را به دست حضرت آقا رساندند بحمدلله، و پیام آقا را دریافت کردیم و جلسه  ای با آقای کعبی در قم داشتیم.

وی افزود: خدمت مدیریت حوزه های علمیه استان رسیدیم و به ایشان انتقال دادیم و عرض کردیم چرا باید خوزستان و حوزه های علمیه آخرین نفرات باشند در مطالبه گری و پشت سر مردم حرکت کنند و نه در جلوی مردم؟! که نتیجه اش این بشود که جریان تجزیه طلب ها بیایند و جریان مطالبه گری خوزستان را مدیریت کنند و ما نتوانیم خود پرچم دار این جریان باشیم، ایشان هم صحبت های ما را تأیید فرمودند و اشاره کردند که نباید جریان به این گونه پیش می رفت.

حجه الاسلام باقی در ادامه گفت: ما احساس کردیم افراد شاخصی باید برای مطالبه گری ورود کنند مثل حاج حسین یکتا و افرادی از همفکران شهید سردار سلیمانی و صحبت هم کردیم، اما افراد نیامدند و وقتی هم که آمدند دیر بود با دوستان جامعه مالی مشهد و هیات ها صحبت کردیم، که مداحان را به کمک ما بفرستند تا صدای مردم خوزستان باشند و با همکاری این دوستان جمع ما زیاد شود و در مقابل جریان تجزیه طلب بایستیم، شکر خدا این کار نتیجه داد و الآن مردم مثل زمان سیل ما را مطالبه گر مشکلات خودشان می دانند، این یکی از مهمترین کارها بوده و البته مطالبه گری ادامه دارد.

وی خاطر نشان کرد: درست است که این اقدامات یک جنبه روانی بوده و حل شده ولی جنبه دیگر آن حقی است که از مردم ضایع شده است و خود حضرت آقا هم تاکید به این نکته دارند پس ما باید به عنوان یک طلبه و شخصی که مدافع حقوق مردم است باید از حقوق آنها دفاع کنیم، الان ما درصدد طراحی یک جریان مطالبه گری هستیم برای مردم خوزستان، جریان مطالبه گری ملی برای خوزستان که از همه ظرفیت های کشوری اعم از دانشجویی و طلاب هیات ها، مواکب و هر جا جمعی باشد، رایزنی می کنیم که این جریان مطالبه گری قوت پیدا کند و این اتفاق بیفتد.

حجت الاسلام باقی با اشاره به اتفاقات آبادان گفت: در قضایا و اتفاقات آبادان هم این روند صورت گرفت همه مسؤولین آمدند ولی یک مرتبه کار را رها کردند ما می خواهیم کاری کنیم که این قضیه استمرار داشته باشد و نگرانی ما در واقع همین است، چون مسؤولین نهایتا تا یک هفته دیگر این جا هستند، آیا این روند استمرار خواهد داشت؟

وی در مورد رها سازی آب خوزستان افزود: چند روز پیش که مسئولین در خوزستان بودند وزارت نیرو آب را رها کرد ولی از دیروز که مسئولین نیستند امام جمعه حمیدیه با من تماس گرفتند و گفتند آب را مجدد کم کردند، دوباره پیگیری کنید که آب را رها کنند، ما اصلا باید یک فکر اساسی کنیم برای این موضوع که چرا آب باید به جاهای بیابانی انتقال داده بشود و صرف صنعت بشود و در مسائل کشاورزی استفاده نشود؟! صنعت را باید ببرند به سمت دریا نه این که آب شیرین نایاب را خرج  صنعت بکنند. اصلا آب ارزشش بیشتراز فولاد و مس است.

حجت الاسلام باقی در مورد تغییرات زیر ساختی جهت بهبود اوضاع ابراز داشت: 40 سال پیش کشورهای پیشرفته مثل آمریکا و اروپا این صنعت ها را از کشور خود خارج کرده اند و به کشور ثالثی منتقل کرده اند، و در آن جا بهره برداری می کنند. ولی در کشور ما از زمان شاه و بعد هم از زمان ریاست جمهوری آقای هاشمی رفسنجانی این صنعت داخل کشور شدت و قوت گرفت.فکر می کنم الآن در کشور ما هم باید این کار انجام شود و خود مردم هم به این نتیجه رسیده اند که صنایع باید در کنار خلیج فارس احداث شوند ویا این که کلا بروند به یک کشور ثالث، کشورهای پیشرفته این گونه هستند و از زیر ساخت های خود برای صنعت استفاده نمی کنند و می روند در کشور ثالث، مثل چین که تولیداتش در کشور دیگریست و فروشش هم در کشورهای دیگر.

وی نگرانی خود را در مورد هدر رفت آب چنین اظهار کرد: در کشور ما اگر آب از بین برود اگر سفره های زیر زمینی از بین برود، قابل جبران نیست، مثل زلزله نیست که بعد از تخریب باز سازی شود و یا این که مثل ثروتی که بلوکه شده است آن را آزاد کنیم، این گونه نیست.

حجت الاسلام باقی در مورد به نتیجه نرسیدن این مطالبات چنین اذعان داشت: یکی از طلاب در بحث آب یک پرونده و مستندی  قوی دارد که وقتی خواست منتشر کند خیالی ها با او تماس گرفتند و او را تهدید کردند چون قسمت زیادی از انتقال آب به یک نفر بر می گردد، وهمان شخص هم در خوزستان یکی از زمین خواران بزرگ است. حاج آقای موسوی نماینده ولی فقیه یک بار هم گفتند: من منتظرم حاج آقای رئیسی بیایند و با این آقا برخورد کنند. این آقا، آقای مرعشی هستند! برادر همسر آقای هاشمی رفسنجانی! زمین های این آقا در مسیر انتقال آب قرار گرفته است یعنی در مسیر یزد و کرمان و اصفهان قراردارد. ایشان زمین های زیادی دارند و این یکی از قسمت های زمین های ایشان است.

حجه الاسلام باقی در رابطه با اعتراضات چنین گفت: متاسفانه خوزستان چون با مرکز فاصله دارد صدای اعتراضش ضعیف است. یا مثلا صدای اصفهان به مرکز زودتر می رسد، اصفهانی ها اتحادشان بیشتراست، خوزستان بار اول است که مردم با هم متحد شده اند برای مطالبه آب، قبلا خیلی ها و به خصوص دولتی ها مخالف بودند. همین الان استاندار خوزستان، دوتا از فرزندانش در شرکت انتقال آب اصفهان سهام دار هستند، آقای سلیمانی دشتکی، پس مصالحی در پیش است و نکته بعدی این است که، در بحث انتقال آب شرکت های نفتی هم سود می برند به جای این که دکل های نفتی را بگذارند در تالاب هورالعظیم این دکل ها را روی خشکی می زنند. این هم دلیلی دیگری است.

وی در مورد عدم تحاد مردم خوزستان چنین اظهار داشت: ما مثل اصفهان نمی توانیم اقدام کنیم مثلا اصفهانی ها چه قدر تحصن کردند جلوی استانداری رفتند و گاوهایشان را کشتند، دشمن ضد انقلاب نتوانست از تجمعات و اعتراضات آن ها سو استفاده کند، ما خوزستانی ها در لب مرز هستیم ، بنده مقاله ای نوشتم با عنوان "مردم خوزستان مستضعف به تمام معنا" ، یعنی مستضعف کسی هست که حقش را خورده اند و توان دارد حق خود را بگیرد ولی به خاطر مصالحی مهمتر، استراتژیکی تر و تاکتیکی تر ساکت می شود وظالم جسارتش بیشترش می شود نسبت به این مردم، مثل امیر المونین که قدرت داشت حق حضرت زهرا سلام الله علیها را بگیرند، ولی به خاطر وصیت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم واتحاد مسلمین سکوت کردند.

طلبه جهادگر در مورد دخالت بیگانگان و دشمنان داخلی اظهار تاسف کرد و گفت:  الآن خوزستان هم همین است هر وقت صدای مطالبه گری مردم بلند شد دشمن آمد وسط میدان  و مطالبه گری به حاشیه رفت، دشمن به حدی در اینجا کار کرده که یک بار فاضلابی در محله ای بیرون زده بود، تا کمر فاضلاب بالا آمده بود، بنده داخل فاضلاب ایستادم و مصاحبه کردم  و گفتم این نتیجه  تفکر انقلابی نیست بلکه نتیجه تفکر لیبرال است، لطفا مسئولین موضع خودشان را مشخص کنند اگر انقلابی هستند این چه وضعی است اگر لیبرال هستند که جایگاهی در نظام ندارند، همین را یک  اهوازی در پیچ اینستا گرامش گذاشت و حاشیه ساخت متاسفانه و کل خوزستان همین روال است همه چیز به بحث امنیتی کشیده می شود.

حجت الاسلام باقی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: نکته بعدی این است که حضرت آقا فرمودند مردم حق دارند و نمی شود از آن ها گله کرد و حاج آقای موسوی نماینده ولی فقیه می گوید: نباید بازداشت شده ها یک شب هم در باز داشت باشند.

وی در رابطه با جریان آب لوله کشی غدیر اظهار داشت: آب غدیر صد در صد آب تصفیه شده ایست که می توان خورد ولی نمی دانم کجا رفته! در حال حاضر مردم خوزستان همه آب را با پول می خرند، ولی این اعتراضات مردم به آب خوردن نیست چون مردم عادت کرده اند به خرید آب، اعتراضات مردم به انتقال آب هست، که معیشت و اکوسیستم  را خراب کرده است. مثلا کسی که دامدار است نمی تواند شیر آب را باز کند برای دامش آب لوله بدهد، یا نمی تواند کشاورزی را با آب لوله  انجام دهد.

وی در مورد تالاب و چرخه آب گفت: تالاب در چرخه باران نقش اساسی دارد، ما تالاب را خشک کردیم باران کم شد، دلیل خشک سالی این است تالاب خشک شده است. اگر تالاب پر از آب شود این چرخه باران مجدد به راه می افتد، ومشکل حل می شود. ومشکل  بعدی این است که سد کارون بین دو کوه نمک ساخته شده است، وآب شیرین هر روز دارد تبدیل به آب شور می شود، و در رابطه با روستاهای محروم هم بنده خودم از نزدیک به روستای محرومی سر زدم که هیچ آبی ندارد و گوشه دنیا افتاده است. خرابه هایی را نشان ما دادند و گفتند:  این خانه ها را اوایل انقلاب امام خمینی برای ما ساخت، وتا الان دیگر هیچ مسئولی به ما سر نزده است. مردم وفادار به انقلاب هستند و منظورشان از امام خمینی کسانی هستند که به نوعی منتسب به امام و انقلاب باشند.چنین اوضاعی هست در روستاهای محروم.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
سیروس
Iran, Islamic Republic of
۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۷
جلوی دخالت بیگانگان و دشمنان را بگیرین..
0
0