۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۶۸۸۴۰۱
ایستگاه رسانه‌ای اسلام (۳۵)؛

اربعین نقطه اوج ماجرای کربلا

اربعین نقطه اوج ماجرای کربلا
حجت الاسلام زمانی قمشه ای گفت: اربعین نقطه اوج ماجرای کربلاست، حوزه علمیه باید با اعزام مبلغین و با استفاده از ظرفیت های سمعی و بصری اهداف قیام امام حسین را بیان کند.

حجت الاسلام قربانعلی زمانی قمشه ای استاد حوزه علمیه در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا با اشاره به گسترش فرهنگ اربعین گفت: در گسترش این فرهنگ باید از ظرفیت رسانه ها خصوصاً رسانه های بین المللی استفاده کرد، جای خالی مستندهای اربعین و مصاحبه با شرکت کنندگان غیرمسلمان خصوصاً از کشورهای غربی احساس می شود، البته در این زمینه قطعاً کار شده ولی باید بیشتر به آن پرداخته شود، تبلیغ امروز محدود به منبر نیست، ساخت یک فیلم و مستند چه بسا تاثیرش به مراتب بیشتر از ده ها منبر باشد.

استاد حوزه علمیه بیان کرد: اربعین، فطرت های پاک را به سمت خودش جذب می کند، این را در این راهپیمایی عظیم دیده و لمس کرده ایم، اینگونه افراد را باید احصاء و شناسایی کرد و رسول ترک های سفر اربعین را به جهانیان شناساند.

وی با اشاره به نقش طلاب و روحانیون در سفر اربعین اذعان کرد: طلاب و حوزویان باید در این مسیر مطالبی را بیان کنند که مخاطب را در مسیر معنوی رشد داده و این مسیر در واقع مکتب ایثار ، از خودگذشتگی و درس زندگی باشد، سفر اربعینی کامل و تاثیرگذار است که زنگارهای اخلاقی و اجتماعی از دل مسافرینش بزداید.

حجت الاسلام زمانی قمشه ای با اشاره به نقش حوزه علمیه در گردهمایی عظیم اربعین ابراز داشت: اربعین نقطه اوج ماجرای کربلاست حوزه باید با اعزام مبلغین و با استفاده از ظرفیت های سمعی و بصری اهداف قیام امام حسین و اسارت اهل بیت را با شیوه های لطیف و دقیق بیان کند.

ارسال نظرات