۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۶۹۴۳۶۲
معاون اول قوه قضاییه:

مشکل اطاله دادرسی باید برطرف شود / قوه قضاییه هوشمند می‌شود

مشکل اطاله دادرسی باید برطرف شود / قوه قضاییه هوشمند می‌شود
اصفهان ـ حجت الاسلام مصدق با اشاره به ضرورت حل مشکل اطاله دادرسی‌ها گفت:کارگزاران نظام باید خود را خادم مردم بدانند و این خدمت نعمتی است که به هرکسی عطا نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمد مصدق معاون اول رییس قوه قضاییه ظهر امروز در آیین تکریم و معارفه رییس کل دادگستری استان اصفهان، با اشاره به عزم جدی و ویژه دستگاه قضایی برای مبارزه با مفاسد، گفت: روحیه و رویکرد همه مدیران دادگستری بر مبنای عزم جدی برای مبارزه با فساد است.

وی با بیان اینکه زمینه‌ها و بسترهای هوشمند سازی دستگاه قضایی فراهم آمده است، افزود: رییس قوه قضاییه به دنبال هوشمند سازی دستگاه قضایی است و باید به سمت قوه قضاییه هوشمند برویم. سند تحول قضایی برگرفته از 6 بندی است که در حکم رییس قوه قضاییه ذکر شده است و در تلاش هستیم آن را به صورت کامل عملی کنیم.

حجت الاسلام مصدق با بیان اینکه زمینه های اجرای عدالت به خوبی فراهم آمده است و در این مسیر نیازمند همراهی مسؤولان و مردم هستیم، اظهار کرد: مشکل اطاله دادرسی‌ها باید برطرف بشود، رسیدگی به پرونده‌های معوق رنج آور است، اینکه کسی به دنبال احقاق حق خود باشد و ظلمی به او شده باشد و گفته شود یک سال دیگر به پرونده شما رسیدگی خواهد شد در شأن دستگاه قضایی نظام مقدس اسلامی نیست.

معاون اول رییس دستگاه قضا خاطرنشان کرد: کارگزاران نظام باید خود را خادم مردم بدانند و امروز برای تکریم خادمی از خادمان مردم گردهم آمده‌ایم، خدمت به مردم نعمتی است از نعمت‌های خداوند که به هرکسی هم این نعمت عطا نخواهد شد.

وی به روایتی از امام حسین(ع) مبنی بر نعمت بودن برآورده کردن حاجات مردم اشاره کرد و گفت: تحول و تعالی از مصادیق تغییر و جابجایی مدیران است، مهمترین انتظاری که از حجت الاسلام جعفری رییس کل دادگستری جدید استان اصفهان می‌رود تدوین یک برنامه عملیاتی و اجرای دقیق دستورات رهبر معظم انقلاب است.

لازم به ذکر است که در این مراسم محمدرضا حبیبی رییس کل پیشین دادگستری استان اصفهان تکریم و حجت الاسلام اسدالله جعفری به عنوان رییس کل دادگستری استان اصفهان معارفه شد./1304/پ210/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات