۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۷۰۱۶۶۸

مخاطب در علفزار بیشتر شنوده‌ است تا بیننده

مخاطب در علفزار بیشتر شنوده‌ است تا بیننده
منتقد سینما ضمن اشاره به نکات مثبت فیلم، یکی از نقد‌های مهم فیلم را نزدیک نشدن مخاطب به شخصیت‌ها دانست و گفت: درام شخصیت‌ها باید گسترش بیشتری پیدا می‌کردند چراکه در این فیلم مخاطب بیشتر شنوده‌ است تا بیننده.

به گزارش خبرگزاری رسا، سعید هاشم‌زاده، منتقد سینما در حاشیه‌ی اکران فیلم «علفزار» در چهلمین جشنواره فیلم فجر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو گفت: فیلم علفزار را از فیلم‌هایی که در روز اول جشنواره اکران شد، بیشتر دوست داشتم. درام دادگاهی یکی از درام‌های مورد نیاز جامعه‌ی ما است که باید پیرامون آن فیلم‌های بیشتری ساخته شود؛ چراکه فضای دادگستری‌های کشورمان فضای خیلی شفافی نیست که بتوان به راحتی آن را به درام تبدیل کرد اما این فیلم توانسته بود تا حدی این جنس درام را رقم بزند و ما در یک روز چند درام چندلایه دیدیم که به نظرم از نکات مثبت کار است.

هاشم زاده یکی از نقد‌های مهم فیلم را نزدیک نشدن مخاطب به شخصیت‌ها دانست و گفت: درام شخصیت‌ها باید گسترش بیشتری پیدا می‌کردند چراکه در این فیلم مخاطب بیشتر شنوده‌ است تا بیننده. درام باید پیچ‌تاب‌های بیشتری داشته باشد و همین هم زمان درام را بیشتر می‌کند. البته یکی از ایرادات اصلی که اجازه نداد مخاطب به شخصیت‌ها نزدیک شود، ندیدن اصل واقعه بود.

این منتقد سینمایی ادامه داد: ما در این فیلم اصل واقعه را ندیدیم برای همین نتوانستیم به خوبی به شخصیت‌ها نزدیک شویم. من نمی‌گویم ما حتما باید آن را می‌دیدم اما می‌شد به نحوی در اتمسفر فیلم آن را حس کرد؛ شاید در خلوت کاراکترها شاید هم در پرداخت بیشتر به کاراکترها. اما درکل این فیلم قدم مثبتی در درام دادگاهی بود که ما به آن احتیاج داشتیم.

او درباره بازی‌های فیلم، بیان کرد: من بازی‌های فیلم را دوست داشتم و به نظرم این بهترین بازی بود که از پژمان جمشیدی دیدم.

هاشم‌زاده با گلایه از بی‌نظمی‌های جشنواره‌ی امسال، گفت: جشنواره چهلم، نامنظم، پرهرج و مرج و ناسالم بود چهل سال گذشته است و مسئولین برگزاری هنوز نمی‌دانند چطور کارت بدهند، چطور فاصله‌ها را رعایت کنند. هنوز نمی‌توانند جایگاه گروه‌های مختلف از رسانه‌ها گرفته تا بازیگران و منتقدان را طوری مدیریت کنند که احترامشان حفظ شود. من نمی‌دانم چرا بعد از چهل‌‌ سال هنوز جشنواره به یک دبیرخانه دائمی نرسیده است.

این منتقد سینما در پایان کیفیت فیلم‌های جشنواره را نسبت به سا‌ل‌های گذشته روبه افول دانست و گفت: به نظرم هر سال نسبت به گذشته فیلم‌ها ضعیف‌تر می‌شوند اما من امیدوارم که در روزهای آتی فیلم‌های خوبی ببیتم و از حرفم برگردم.

ارسال نظرات