۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۷۰۱۹۷۱
خانواده سالم، جامعه سالم (۲)؛

خانواده کانون اصلی تشکیل بنیان جامعه

خانواده کانون اصلی تشکیل بنیان جامعه
خانواده محل تعالی و تربیت انسان به شمار می­ رود که فرزندان و همسران در آن تربیت شده و برای سیر مراحل متعالی در نظر گرفته شده است.

رهبرمعظم انقلاب در موضوع خانواده فرمودند: اگر در جامعه‌ای خانواده مستحکم شد و زن و شوهر حقوق یکدیگر را رعایت کردند و با هم اخلاق خوش داشته و سازگاری نمودند و با همکاری هم مشکلات را بر طرف نموده و فرزندان را تربیت کردند، جامعه‌ای که این طور خانواده‌ها را داشته باشد، به صلاح خواهد رسید و نجات پیدا خواهد کرد و اگر مصلحی در جامعه باشد می‌تواند این طور جوامع را اصلاح نماید. اگر خانواده‌ای نبود، بزرگترین مصلحین هم بیایند نمی‌توانند جامعه را اصلاح کنند.

هر کشوری که در آن بنیان خانواده مستحکم باشد، بسیاری از مشکلات آن کشور، بخصوص مشکلات اخلاقی و معنوی آن به برکت خانواده‌ی سالم و مستحکم برطرف می‌شود یا اصلاً بوجود نمی‌آید.

به همین خاطر سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، در راستای تعالی خانواده پرونده ویژه ای با نام «خانواده سالم، جامعه سالم» آماده کرده که به بررسی قوانین و عملکرد دستگاه های مختلف در حمایت از خانواده بر اساس فقه شیعه بپردازد، در این راستا گفت و گویی با سیده مریم ناظمی فعال خانواده و جمعیت انجام شده است که در ادامه می خوانید:

رسا-به مناسبت روز خانواده بفرمایید خانواده از نظر شما چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

خانواده از منظر اینجانب، محل تعالی و تربیت انسان به شمار می­ رود که فرزندان و همسران در آن تربیت شده و برای سیر مراحل متعالی، به منظور رسیدن به هدف خداوند متعال از آفرینش انسان که در این دنیا خلیفه اللهی و در نهایت حیات طیبه ابدی در نظر گرفته شده است، ضمنا خانواده کانون اصلی تشکیل بنیان یک جامعه را هم تشکیل می دهد که ویژگی­ های آن عبارت است از: 1- محل سکونت و آسایش انسان باشد. 2- تربیت الهی در آن جریان داشته باشد. 3- زن و شوهر مکمل نقش همدیگر در امر تعلیم و تربیت باشند. 4- زوجین به خانواده به عنوان محلی برای محبت کردن به هم بیاندیشند، نه به عنوان محلی برای مدارا کردن. 5- جوان ترها از زندگی پدر و مادر خود به عنوان الگوی عملی خانواده مسلمان بهره مند شوند.

رسا-آیا به موضوع خانواده در فقه شیعه توجه شده است؟

فقهای امامیه با تأسی به قرآن کریم و اقوال متقدمین، موضوعات مختلفی را در حوزه خانواده مطرح کرده اند و قانون مدنی و قانون حمایت خانواده جمهوری اسلامی ایران نیز دقیقا متأثر از این دیده گاه می باشند.

موضوعاتی مانند: 1- حق ارث 2- حضانت 3- ولایت 4- قیمومیت 5- احکام ازدواج و طلاق 6- استیذان فرزند دختر در امر ازدواج 7- احکام فرزند خواندگی 8- بررسی وضعیت حقوقی فرزند متولد شده از رحم جایگزین 9- مشروعیت ازدواج فرزند پذیر با فرزند خوانده 10- احکام فقهی سرقت مادر از اموال فرزند.

رسا- آیا قوانینی برای حمایت از خانواده وجود دارد؟

در طی سده گذشته قوانین مختلفی در راستای حمایت از خانواده تصویب شده است. مثل مواد ناظر به حمایت از خانواده در حقوق مدنی ایران مصوب سال های 1307 تا 1335 طول کشیده است.

در دوران پادشاهی محمّد رضا پهلوی نیز در سال 1346 قانون حمایت خانواده تصویب و در سال 1353 مورد بازبینی و تصحیح قرار گرفت اما این قانون بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، توسط امام خمینی(ره) ملغی گردید.

در فاصله بین سال 1361 تا 1390 در بالغ بر 55 قانون و آئین نامه پیرامون نهاد خانواده و زنان تصمیم گیری شده است که مهم ترین این قوانین در سال 1372 تحت عنوان «قانون تنظیم خانواده و جمعیت» به سیاست گذاری در امر کاهش نرخ زاد و ولد پرداخته بود که خروجی این قانون این بوده است که سیاست مداران غرب زده حاکم بر دولت وقت ایران با همکاری سازمان بهداشت جهانی، ایران را به ورطه «تله پیری جمعیت» کشاندند که در فواصل دهه 1420 تا 1430 اتفاق خواهد افتاد.

همچنین «قانون حمایت خانواده و جوانی جمعیت» مصوب 24 مهر 1400 می­باشد که با ملغی کردن کلیه قوانین محدودیت­زا در امر فرزند آوری، تلاش کرده است با سیاست­های مشوق اقتصادی و نظارت بر ضابطه مند کردن غربال­گری و پیشگیری از سقط جنین، جلوی نابودی جمعیت ایران را بگیرد.

رسا- اگر قوانینی وجود دارد چرا اجرایی نمی شود؟

متأسفانه مسئولین عالی کشور، غیر از حضرت امام خامنه­ای، تاکنون به پدیده جمعیت به قوانین بالادستی به عنوان یک قانون آمره که باید مشکلات جمعیت کشور را حل کند، نگاه نکرده اند و بسیار دیده می ­شود که فرزندان برخی از این مسئولین در خارج از کشور اقامت دارند.

متاسفانه ضد فرهنگ­ های سوئی که در کنار فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی، رشد کرده است، با قدرت زیادی توانسته است خانواده ایرانی را مورد تخطئه قرار داده و قوانین حمایت آن را به محاق فراموشی بسپارد، لذا باید پذیرفت که نگرانی های جمعیتی که خواب را از چشم رهبر انقلاب ربوده است، تاکنون خواب خوش برخی از مسئولین را، حتی تکانی هم نداده است، چون فردی را خوابیده است، می توان از خواب بیدار کرد اما کسی که خود را به خواب زده است، نمی توان بیدارش کرد.  

خانواده کانون اصلی تشکیل بنیان خانواده

رسا- آیا ضعف ما در حمایت از خانواده، ضعف در قانون است؟

به نظرم به این مسئله باید از منظر فرهنگی نگاه شود. یک سیاست کابالیستی در طی خلقت حضرت آدم(ع) تاکنون در مقابل ادیان و صالحین شکل گرفته است و طی آن، ابلیس کوشیده است تا نسل صالحین را از روی زمین برافکند و برای رسیدن به این منظور، اصلی ترین مانع خود را در پرورش فرزندان در کانون خانواده های مسلمان دیده است، لذا در عصر حاضر و با استفاده از رسانه های دجال زمانه موفق شده با استفاده از ابزارهای خود در سازمان بهداشت جهانی و عوامل نفوذی آن در مداخل حاکمیتی و تصمیم ساز در جمهوری اسلامی ایران، سیاست محدودسازی فرزنآوری را به خوبی اجرا کند و عملاً به جای حمایت از خانواده، به محدود کردن خانواده، بها بدهد و نتیجه آن چنین شده است، که قوانین متعارضی در محدود کردن خانواده در سال 1372 و حمایت از خانواده در قالب ابلاغ سیاست های کلان جمعیتی در سال 1393 و متعاقباً قانون حمایت خانواده و جوانی جمعیت در سال 1400 تصویب شود.

به راستی نقش ارگانهایی که باید در طی این همه سال، فضای کشور را رصد می کردند و متوجه می شدند که سرویس های اطلاعاتی غربی و عبری در حال انداختن کشور ما در تله پیری جمعیت هستند، کجا بوده است و چرا به وظیفه خود عمل نکرده اند و این امر باعث شده است که دولت مردان کابلیست گرا در جمهوری اسلامی در اواخر دهه 1360 و اوایل دهه 1370 و 1380 تا 1399 نقش خود را در کاهش جمعیت جوان این کشور به خوبی به مورد اجرا بگذارند!! آیا اگر نهادهای اطلاعاتی ما درست و بموقع این فضا را رصد می کردندو به رهبر انقلاب گزارش می دادند، باز هم این سیاست کابالیستی می توانست حدود چهار دهه، سیاست های جمعیتی کشور ما را در اختیار خود بگیرد؟

رسا- چرا فکر جدی برای حمایت ازخانواده بعد از این همه تاکیدات رهبر معظم انقلاب صورت نمی گیرد؟

جواب آن خیلی ساده است: اولاً نهادهائی که باید خوب رصد کنند و خوب تجزیه و تحلیل کنند و خوب تصمیم سازی نمایند، به وظیفه خود در مقابل تصمیم گیران نظام، به خوبی عمل نکرده اند.

ثانیاً نقش عوامل نفوذی را نباید نادیده گرفت. این نفوذ از عالی ترین سطوح در قوه مجریه تا مدیران سیاست گذار در حوزه جمعیتی ادامه داشته است و اسامی افراد نیز قابل تشخیص است.

ثالثاً مافیای بسیار وحشتناکی در امر جمعیت، داروهای سقط جنین، دستگاه های مربوط به صنعت غربال گری و داروهای قاچاق این حوزه فعال است که طبعاً باعث شده اند که تأکیدات رهبر معظم انقلاب، عملیاتی نشوند و زمین بمانند.

رسا-نگاه شما به آینده طرح های حمایت از خانواده چیست و آیا این طرح ها می تواند به نتیجه برسد؟

  چنانچه بنیاد  و قرارگاه و نه صرفا ستاد؛حمایت از خانواده به ریاست شخص رئیس جمهور تشکیل شود و مشوق های اقتصادی نیز در کوتاه مدت و میان مدت در اختیا خانواده ها قرار گیرد و مهم تر از همه این ها، اگر بتوان یک اقناع نخبگانی را به وجود آورد که وظیفه آگاه سازی مردم به پدیده شوم «سقط جنین» و «عوارض تک فرزندی»، به خوبی بجا بیاورند و رسانه جمعی نیز بتواند در مقابل تبلیغات سوء دشمنان در فضای مجازی، برنامه سازی مناسب و محتواهای زیاد و تاثیر گذار برای تمام مخاطبین مقاطع سنی تولید نماید، در این صورت جای امیدواری وجود دارد. البته باید پذیرفت در شیشه را با اره آهن­بر نمی شود برید و برای بریدن آن نیاز به شیشه دیگری از جنس الماس وجود دارد، لذا در مقابل پدیده چند لایه امنیتی طراحی شده توسط سرویس های جاسوسی کابالیستی، باید نهادهای متولی امنیت در جمهوری اسلامی نیز به طور تمام قد در لایه های متعدد در حوزه های امنیتی، اجتماعی، نخبگان حوزوی و دانشگاهی، مقابله با نفوذ جواسیس، استفاده از تجارب مشترک دستگاه های امنیتی کشورهای دوست، مثل روسیه در امر گسترش جمعیت و ... ، ورود کنند و ان شاء الله آینده متعلق به مومنین است. جاء الحق و زهق الباطل ان الباطل کان زهوقا.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۲
فَإِنْ تَوَلَّوْا فَقُلْ حَسْبِيَ اللَّهُ لا إِلهَ إِلاَّ هُوَ عَلَيْهِ تَوَكَّلْتُ وَ هُوَ رَبُّ الْعَرْشِ الْعَظيمِ (129)
2
0