۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۲
کد خبر: ۷۰۳۶۱۷

برج های تلویزیونی کی‌یف منهدم شدند

برج های تلویزیونی کی‌یف منهدم شدند
ششمین روز از عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین در حالی ادامه دارد که منابع خبری از هدف قرار گرفتن برج تلویزیونی کی‌یف خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، ششمین روز از عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین در حالی برگزار می‌شود که هیأت‌های روس و اوکراینی در شهر «گومل» بلاروس روز گذشته (دوشنبه) پس از جنجال‌هایی با یکدیگر نشست برگزار کردند و هیأت روس، خلع سلاح اوکراین را شرط توافق با کی‌یف مطرح کرد و «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین نیز اعلام کرد که برای تفاهم با روسیه خواهان آتش‌بس فوری و خروج نظامیان روس از قلمرو اوکراین است.

وزارت کشور اوکراین اعلام کرد روسیه برج تلویزیونی اصلی کی‌یف را هدف قرار داده و برخی از شبکه‌های تلویزیونی را از کار انداخته است.

اقتصاد روسیه توان تاب‌آوری در برابر تحریم‌ها را دارد

کارشناسان مسائل اقتصادی در گفت‌وگو با روزنامه گلوبال‌تایمز گفته‌اند که تحریم‌های اقتصادی اعمال‌شده علیه روسیه نسبت به سال ۲۰۱۴  شدیدترند اما اقتصاد روسیه توان تاب‌آوری در برابر آنها را دارد.

کارشناسان گفته‌اند که روسیه می‌تواند از طرق مختلف از جمله استفاده از ارز دیجیتال بانک مرکزی در برابر تحریم‌ها استقامت کند.

وزارت دفاع روسیه به ساکنان کی‌یف هشدار داده با توجه به قصد ارتش روسیه برای هدف قرار دادن مواضعی در پایتخت اوکراین، منازل خودشان را ترک کنند.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای که خبرگزاری تاس گزارش داده گفته ارتش روسیه در حال آماده شدن برای انجام حملات دقیق به کی‌یف است.

 آنتونی بلینکن مدعی شد پیروزی روسیه در نبرد با اوکراین به بدتر شدن وضعیت حقوق بشر در اوکراین منجر خواهد شد.

ارسال نظرات